eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Organizowanie i prowadzenie zebrań

Organizowanie i prowadzenie zebrań

2010-11-26 13:44

Przeczytaj także: Budowanie relacji menedżer - pracownik


Na jednym z zebrań uporządkowała swoją wypowiedź, przedstawiła ją w postaci schematu z tego rozdziału i okazało się, że różnica jest ogromna. Niektóre problemy, choć wspominała o nich wielokrotnie, po raz pierwszy zostały zrozumiane przez obecnych na zebraniu mężczyzn. Jej wypowiedź była krótsza, brzmiała bardziej zdecydowanie i zawierała więcej konkretów. Stała się budzącym autorytet partnerem w dyskusjach, dostrzeżono jej kompetencje, brano pod uwagę zgłaszane opinie.

Jeśli uświadomisz innym, dlaczego zabierają głos i jakich informacji od nich oczekujesz, dasz im motywację do podzielenia się swoim zdaniem. Wyrównasz szanse małomównych osób na równorzędne traktowanie ich wypowiedzi, która dzięki narzuconej formie jest zrozumiała i łatwa w odbiorze dla innych.

Ostatnia ważna rzecz, o której powinieneś powiedzieć uczestnikom, to sposób podejmowania decyzji na zebraniu. Ważne, by uczestnicy jeszcze przed spotkaniem wiedzieli, w jaki sposób podejmowane będą ustalenia w kolejnych kwestiach:
  • Czy decyduje większość z nich?
  • Czy decyzja ma być zaakceptowanym przez wszystkich kompromisem?
  • Czy ich głos jest doradczy, czy decyduje ekspert lub przełożony?
To wszystko – pędź na spotkanie. Trwa tylko 20 minut!

Dobre zebranie wymaga od ciebie podjęcie trzech kroków. Po pierwsze, wyczerpującego powiadomienia wszystkich zainteresowanych wraz z prośbą o przygotowanie kolejnych zagadnień.

Po drugie, zadbania o formę przekazywania informacji na zebraniu, tak by osoba zabierająca głos podzieliła się z innymi wszystkim co jest na dany temat istotne i aby wykorzystała jak najefektywniej przysługujący jej czas.

Po trzecie, już na zebraniu zadbaj o stworzenie planu konkretnych działań, podejmowanych po jego zakończeniu, wraz z przypisaniem poszczególnym osobom odpowiedzialności i wiążących terminów.


fot. mat. prasowe




Fragment pochodzi z ksiażki: „Przekonaj pracowników do dbania o jakość. Poradnik menedżerski dla pełnomocników, kierowników i szefów, którym zależy na jakości” Dorota Szymańska, Marcin Szymański. Autorzy publikacji proponują rozmowy i wywieranie wpływu przez skuteczną argumentację. Ważnym elementem kontaktów z załogą są zebrania. Tak organizowane, by po pierwsze – wszyscy zaproszeni przyszli, po drugie – byli przygotowani do rozmowy.

poprzednia  

1 ... 3 4

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: