eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Olimpiada online w liczbach

Olimpiada online w liczbach

2004-09-15 00:02

Przeczytaj także: Igrzyska olimpijskie to dla Polaków duma i fair play



18 sierpnia, w dniu, kiedy zdobyła złoty medal stylem motylkowym na dystansie 200 m, na serwisach objętych analizą odnotowano blisko 40 proc. wzrost oglądalności w stosunku do średniej dla wszystkich dni trwania olimpiady (wykres 1). Jak wynika z dobowego rozkładu oglądalności serwisów, w czasie wieczornego startu Otylii, ruch na witrynach poświęconych olimpiadzie był prawie dwukrotnie wyższy (wykres 2). W czwartek 19 sierpnia euforii Polaków nie było końca.

Półmetek

Kolejny większy skok oglądalności witryn olimpijskich przypada na 23 sierpnia. Był to dzień, w którym Polska zdobyła drugi złoty medal w Atenach – tym razem w kajakarstwie. Z wielkim uznaniem na serwisach internetowych pisano o dokonaniach i wielkiej klasie dwukrotnych już mistrzów olimpijskich Roberta Sycza i Tomasza Kucharskiego. Zwycięstwo kajakarzy oraz brązowy medal olimpijski Anny Rogowskiej w skoku o tyczce (ósmy medal polskiej reprezentacji w ateńskich igrzyskach) był kolejnym powodem częstszych odwiedzin w Internecie.

Z badania gemiusTraffic wynika jednak, że dopiero 25 sierpnia b.r. czwarte w karierze olimpijskiej złoto Roberta Korzeniowskiego spowodowało kolejny rekord aktywności odwiedzających serwisy sportowe. Internauci z rosnącym zainteresowaniem towarzyszyli tego dnia chodziarzowi, poczynając od wczesnych godzin porannych. Wzmożoną aktywność internautów tego dnia można równocześnie wiązać z wieczornym występem polskich siatkarzy.

Cel osiągnięty?

Analiza pokazała, że miejsca w sieci poświęcone igrzyskom olimpijskim w Atenach spełniły swoją rolę informacyjną, stanowiąc dla kibiców platformę wymiany najnowszych doniesień o naszej reprezentacji.

Dzienny rozkład wzmożonego ruchu na tych serwisach w poszczególnych dniach świadczy o tym, że Polacy kibicowali głównie wybranym przez siebie ulubieńcom, a nie wszystkim Polakom walczącym o miejsce na podium. Uwagę internautów przykuwali tylko najpopularniejsi, najlepsi, czego potwierdzeniem są słabe wyniki oglądalności walki o brązowy medal polskich kajakarek ostatniego dnia igrzysk. Dyscyplina mniej popularna – sukces nie odbił się szerokim echem wśród internautów. Uwagę wszystkich zdążyły już najprawdopodobniej zaprzątać pierwsze poolimpijskie refleksje.

Metodologia

Podstawą opracowania są dane zebrane na witrynach uczestniczących w badaniu gemiusTraffic.
Przyjętą jednostką miary jest odsłona dokonywana na stronie internetowej.

Wykres 1 pokazujący ruch w dniach 13-29 sierpnia:
Dla każdej z witryn policzono stosunek liczby odsłon w danym dniu, do średniej dziennej liczby odsłon z wszystkich dni badania. Następnie dla każdego z dni, wyliczono średnią arytmetyczną dla wszystkich badanych witryn, z powyższych wskaźników.

Wykres 2 pokazujący godzinowy rozkład ruchu:
Dla każdej z badanych witryn policzono stosunek liczby odsłon dokonanych w danej godzinie, do wszystkich odsłon dokonanych w danym dniu na witrynie (pod uwagę wzięto tylko dni robocze w czasie trwania olimpiady: 13.08, 16-20.08, 23-27.08).
Następnie dla każdej z godzin policzono średnią arytmetyczną z powyższych wskaźników dla badanych witryn. Uzyskano średni udział liczby odsłon w danej godzinie.
Z uzyskanych w ten sposób parametrów policzono następnie średnią dla wszystkich badanych roboczych dni (13.08, 16-20.08, 23-27.08). Uzyskano dane dla przeciętnego dnia roboczego w czasie trwania olimpiady.
Dane dla 18 sierpnia stanowią średnią arytmetyczną z procentu odsłon w danej godzinie policzoną dla wszystkich witryn.

Przeczytaj także: Na Olimpiadę za SMS Na Olimpiadę za SMS

poprzednia  

1 2

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: