eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym

Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym

2010-11-17 13:44

Przeczytaj także: Spółki giełdowe a komunikacja z mediami


Wywiad telewizyjny

Niezależnie od tego, kto będzie udzielał wywiadu telewizyjnego, czy ktoś z kierownictwa, czy rzecznik prasowy, osoby te muszą być odpowiednio przeszkolone ze szczególnym uwzględnieniem możliwych do wystąpienia scenariuszy kryzysowych. Wynikają one z oceny zagrożeń zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Szkolenie takie powinno obejmować najważniejsze osoby w instytucji, w trakcie szkolenia można sprawdzić, kto posiadł najlepszą technikę przekazywania informacji oraz zachowuje spokój i odpowiedni dystans do wiadomości podawanych publicznie. Jak należy przygotować się do wywiadu?
  • W pierwszej kolejności należy przygotować trzy najważniejsze informacje, które będą się odnosić do:
    • ludzi,
    • szkód w mieniu i środowisku,
    • kosztów finansowania neutralizacji zdarzenia.
  • Starać się przewidzieć trudne pytania, jakie mogą paść w trakcie wywiadu oraz przygotować na nie odpowiedzi.
  • Zachować jak najdalej posuniętą ostrożność i nie spekulować o przyczynach tragedii, należy jednoznacznie powiedzieć „Przyczyny zaistniałej sytuacji zostaną ogłoszone po zakończeniu prowadzonego przez (tu podać instytucję) śledztwa”.
  • Pod żadnym pozorem nigdy, przenigdy nie określaj winnych ani ludzi ani instytucji czy też strony trzeciej.
  • Osoba występująca przed kamerą musi pamiętać, aby utrzymywała kontakt wzrokowy z prowadzącym wywiad, nigdy nie należy patrzeć w oko kamery.
  • Należy tak kontrolować przebieg wywiadu, aby założone na wstępie trzy główne punkty, które zostały opracowane do wywiadu, zostały przekazane bez względu na inne pytania, które zostały zadane przez prowadzącego wywiad pracownika telewizji bądź radiostacji.
  • Pamiętać należy o tym, aby podkreślić pozytywną rolę, którą odgrywają w zdarzeniu przedstawiciele służb ratunkowych np. policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, GOPR, WOPR itp.
  • Zareagować natychmiast i poprawiać informacje nieprawdziwe, insynuacje, błędne uwagi. Jeśli to nie wystarcza, podjąć decyzję o przerwaniu wywiadu.
  • Wskazanym byłoby, jeśli czas na to pozwala, przećwiczyć wcześniej wywiad z rzecznikiem prasowym instytucji.

fot. mat. prasowe





Artykuł pochodzi z książki „Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej” Katarzyna Sienkiewicz-Małyjurek, Franciszek Krynojewski. W publikacji scharakteryzowano aspekty organizacyjno-prawne i funkcjonalne zarządzania kryzysowego. Znaczną część poświęcono problematyce planowania, a w tym zakresowi planowania cywilnego, planom zarządzania kryzysowego i jego załącznikom funkcjonalnym.

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Difin S.A. Difin S.A.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: