eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zarządzanie jakością w firmie

Zarządzanie jakością w firmie

2010-10-28 13:42

Przeczytaj także: Zarządzanie jakością: rozwój i znaczenie


Rozmowa z kierownictwem – przykłady

O jakich swoich oczekiwanych i niepożądanych zachowaniach utrudniających ci pracę możesz powiedzieć przedstawiając zmiany/ wdrożenie/doskonalenie systemu jakości? Poniżej znajdziesz przykłady takich sytuacji:
  • wsparcie w egzekwowaniu od pracowników standardów postępowania,
  • wsparcie w egzekwowaniu od pracowników terminowości wykonania zadań,
  • wsparcie w egzekwowaniu od pracowników przydzielonych im obowiązków,
  • wyciąganie konsekwencji, kiedy nie są respektowane zasady,
  • bycie konsekwentnym – niewstrzymywanie i niewycofywanie się z procedur,
  • swoboda pełnomocnika w zakresie swoich obowiązków,
  • premiowanie za oczekiwane działania/efekty,
  • niekwestionowanie wprowadzonych zasad,
Rozmowa z pracownikami – przykłady

O jakich oczekiwanych i niepożądanych zachowaniach utrudniających ci pracę, możesz powiedzieć pracownikom, przedstawiając zmiany/wdrożenie/doskonalenie systemu jakości? Poniżej znajdziesz przykłady takich sytuacji:
  • zaangażowanie/włączenie się w opisywanie procedur na swoim stanowisku,
  • wstrzymanie się od krytyki pozbawionej propozycji alternatywnego rozwiązania,
  • zatwierdzanie procedur, które będzie się realizować,
  • natychmiastowe sygnalizowanie problemów w realizacji procedury i odstępstw od procedury,
  • zgłaszanie własnych propozycji zmian,
  • terminowa realizacja ustaleń,
  • stosowanie się do wypracowanych i zatwierdzonych rozwiązań,
  • podawanie prawdziwych danych,
  • uczestniczenie w spotkaniach – zebraniach projektowych,
  • wdrażanie zaleceń poauditowych/korygujących na swoim stanowisku.
Dekalog to w istocie precyzyjny spis oczekiwanych zachowań

Zasada KMO (Korzyści – Metody – Oczekiwania) porządkuje w określonej kolejności informacje, które masz do przekazania podczas rozmów o systemie jakości.
  1. Najpierw podaj Korzyści z rozwiązania, do którego chcesz przekonać. Rozpocznij od korzyści dla szefa/pracownika, potem podaj korzyści dla działu i firmy jako całości.
  2. Wyjaśnij, jakie Metody chcesz stosować, podając jak najwięcej szczegółów dotyczących zaangażowania szefa/poszczególnych pracowników lub działów.
  3. Na końcu przedstaw Oczekiwania, czyli pozytywne zachowania, które ułatwią ci pracę i negatywne, które ją utrudnią.


fot. mat. prasowe




Książka stanowi kompendium wiedzy menedżerskiej, potrzebnej do skutecznego zarządzania jakością w firmie. Jeśli odpowiadasz za jakość w swojej firmie, bez względu na zajmowane stanowisko jesteś menedżerem i potrzebujesz umiejętności postępowania z ludźmi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz przykłady sprawdzonych metod działania.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Difin S.A. Difin S.A.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: