eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Praca w branży PR w 2010 r.

Praca w branży PR w 2010 r.

2010-09-27 00:11

Praca w branży PR w 2010 r.

Powody podjęcia pracy w PR © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Zarobki są najważniejszą przyczyną wyboru zawodu PR-owca przez mężczyzn. Dla kobiet liczy się możliwość wykazania się kreatywnością oraz moda na ten zawód. Z pracy jednak odchodzą dla...lepszych pieniędzy - takie m.in. wnioski przynosi tegoroczna edycja badania "Motywacje polskich PR-owców", przygotowywanego co roku przez PRoto.pl.

Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2011 r.

fot. mat. prasowe

Powody podjęcia pracy w PR

Powody podjęcia pracy w PR

Kreatywna praca i zainteresowanie PR- to dwa powody, które od lat respondenci uznają za najważniejsze przy podejmowaniu pracy w tej branży. Oba uzyskały w tym roku o 1 proc. głosów więcej niż w roku ubiegłym. Zarobki to powód, który zajął przedostatnią lokatę - wskazało go 6 proc. badanych, o 1 proc. więcej niż w zeszłorocznej edycji. Jednym słowem, PR-owcy nie pracują w zawodzie dla pieniędzy. Przynajmniej na poziomie deklaratywnym.

fot. mat. prasowe

Główne przyczyny odejścia z pracy

Główne przyczyny odejścia z pracy

Co jednak ciekawe, mężczyźni przyznają, że do innego pracodawcy nie odchodzą ze względu na perspektywę lepszej płacy, ale dlatego, że ich praca nie jest wystarczająco doceniana, podczas gdy to kobiety przy zmianie pracy kierują się częściej względami finansowymi.

Z badania wynika także, że to zarobki skłaniają osoby zajmujące się działaniami komunikacyjnymi do pracy głównie w agencjach. Osoby pracujące w działach PR firm państwowych czy instytucjach tę odpowiedź zaznaczały najrzadziej.

Respondenci z grupy wiekowej powyżej 30 roku życia zdecydowanie częściej jako powód podjęcia pracy w PR wskazują zainteresowanie mediami oraz możliwość samodzielnego realizowania działań. Dla młodszych respondentów większe znaczenie ma moda oraz medialność branży.

fot. mat. prasowe

Powody podjęcia pracy w PR z uwzględnieniem płci

Powody podjęcia pracy w PR z uwzględnieniem płci

Szefowie zaś podejrzewają, że pieniądze to główny czynnik motywujący pracowników (wymieniany na pierwszym miejscu wśród głównych przyczyn rotacji pracowników), choć tę odpowiedź zaznaczają regularnie coraz rzadziej. W tym roku także postanowili tę wiedzę wykorzystać – zarobki pracowników PR miały, zgodnie z deklaracjami kadry kierowniczej – być jednym z trzech najczęściej wykorzystywanych motywatorów.

„Tworzenie dobrej atmosfery w pracy” w tym roku, podobnie jak w dwóch poprzednich, to główna inicjatywa podejmowana, aby zatrzymać pracowników. Atrakcyjne wyzwania zawodowe stara się stwarzać pracownikom 19% szefów – to drugi czynnik motywujący przez nich wymieniany.

fot. mat. prasowe

Inicjatywy podejmowane, aby zatrzymać pracowników

Inicjatywy podejmowane, aby zatrzymać pracowników

Kadra kierownicza, przekonana, że PR-owcy odchodzą z pracy dla lepszych pieniędzy, częściej motywuje ich właśnie wynagrodzeniem. Tę odpowiedź wskazało 13 proc. osób na stanowiskach kierowniczych – to o 3% więcej niż w zeszłym roku i tyle samo, co dwa lata temu, a więc przed kryzysem. Co ciekawe, choć szefowie deklarują, że podnoszą płacę, PR-owcy wciąż uważają, że wkład pracy odzwierciedlenia w zarobkach nie ma.

O badaniu
W tegorocznej edycji badania wzięło udział 623 respondentów. 36% z nich jest zatrudnionych w agencjach PR, a 36% - w działach PR firm prywatnych. 9% ankietowanych, to pracownicy działów PR firm państwowych, a 7% - departamentów PR w instytucjach. Zdecydowana większość respondentów jest związana z województwem mazowieckim. Najliczniej reprezentowana grupa wiekowa znajduje się w przedziale od 22 do 30 roku życia (60%). 47% spośród respondentów zajmuje stanowiska specjalistów, 18% - kierowników zespołu, 9% - dyrektorów działu, tyle samo - to niezależni konsultanci. Wśród biorących udział w badaniu znalazło się też 5% właścicieli firm.

Przeczytaj także: Praca w branży PR 2013 Praca w branży PR 2013
Praca w Polsce I-VI 2010

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: