Polskie góry: rynek hoteli z potencjałem
2009-11-19 12:34
Przeczytaj także: Rynek hotelowy w II kw. 2009
TATRY
W raporcie czytamy, iż rynek hotelarski Tatr charakteryzuje się dużym udziałem obiektów wysokiej klasy w ogólnej liczbie hoteli. Trzy hotele czterogwiazdkowe i trzy hotele pięciogwiazdkowe oferują łącznie 30% miejsc noclegowych. Dominują hotele o standardzie trzech gwiazdek, 11 obiektów tej klasy zapewnia 56% podaży miejsc noclegowych w tatrzańskich hotelach. Podobnie jak w Karkonoszach tylko 2 hotele zarządzane są przez operatora międzynarodowego (Accor Hotels & Resorts).
fot. mat. prasowe
Podaż hoteli w Tatrach
BIESZCZADY
Z raportu wynika, że Bieszczady należą do regionów turystycznych z bardzo słabo rozwiniętą bazą hotelową. Funkcjonuje tu zaledwie 9 hoteli (4 hotele dwugwiazdkowe i 5 hoteli trzygwiazdkowych), które oferują bardzo ubogi wachlarz usług dodatkowych.
fot. mat. prasowe
Podaż hoteli w Bieszczadach
BESKIDY
fot. mat. prasowe
Podaż hoteli w Beskidach
W Beskidach zlokalizowanych jest 50 hoteli trzygwiazdkowych (46% miejsc noclegowych), 38 hoteli dwugwiazdkowych (25% miejsc noclegowych) oraz 9 obiektów jednogwiazdkowych (5% miejsc noclegowych). Obiekty wyższej kategorii obejmują 7 hoteli czterogwiazdkowych i 2 hotele pięciogwiazdkowe i oferują 24% ogólnej liczby miejsc noclegowych w regionie. Dwa hotele zarządzane są przez operatorów międzynarodowych (Accor Hotels & Resorts oraz Mamaison).
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Rynek hotelowy w Polsce nienasycony
-
Wakacje 2013: zakwaterowanie
-
Co oznaczają gwiazdki hotelowe?
-
Hotelowy rynek inwestycyjny w Polsce w I poł. 2012
-
Branża hotelarska stawia na Internet
-
Baza hotelowa na Warmii i Mazurach
-
Baza hotelowa polskich gór
-
Baza hotelowa na polskim wybrzeżu
-
Hotele w Polsce w 2009 r.