Sieci intranet w Polsce w 2009 r.
2009-10-27 13:10
Przeczytaj także: Komunikacja w firmie: zalety sieci intranet
Zmierzch rozwiązań autorskich
fot. mat. prasowe
Technologia użyta do budowy intranetu (część aplikacyjna)
Z raportu wynika, że należy się więc spodziewać, iż w przypadku intranetów, które w 80% funkcjonalności są takie same na całym świecie, rola rozwiązań autorskich będzie dalej maleć.
Raczkujące Enterprise 2.0
Contium podaje, iż pozytywną informacją jest fakt, że w zakresie intranetów zaczęły pojawiać się elementy Enterprise 2.0, jak Wiki czy blogi. Udział tych rozwiązań jest nadal niski gdyż występują tylko w ok. 10% przypadków. Jednocześnie, analizując zakres zapytań klientów, wykonywanych przez Contium systemów oraz coraz większą dostępność gotowych rozwiązań, należy oczekiwać wzrostu znaczenia tych elementów. Np. zapowiadany obecnie SharePoint 2010 w największym stopniu rozwinął się w kierunku social computing, co także pokazuje obecne trendy. W wersji 2007 postawiono na twarde procesy entrprise content management i search. Natomiast wersja 2010 rozwija się także w kierunku miękkiej komunikacji „społecznościowej”, przenoszącej zachowania znane z Internetu do wewnątrz organizacji.
Wybrane wnioski z raportu
fot. mat. prasowe
Sposób wdrożenia intranetu
Osoby biorące udział w badaniu zostały zapytane o to, w jakim stopniu ich aktualny intranet realizuje poszczególne zadania w przedsiębiorstwie. Najczęściej narzędzie to umożliwia gromadzenie i zarządzanie wiedzą organizacji, oraz komunikowanie się kierownictwa z pracownikami, jak i daje możliwość wymiany informacji między jednostkami organizacyjnymi (choć w przypadku połowy badanych firm, zadania te są realizowane jedynie w niewielkim stopniu). Do pozostałych zadań intranet jest wykorzystywany w mniejszej skali.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najlepsze Intranety 2010
-
Firmy popularyzują Intranet 2.0
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
-
Po co firmie intranet?
-
Intranet TP w promocji
-
3 porady jak zapobiegać quiet quitting
-
Komunikacja wewnętrzna kuleje. Pracownicy nie wiedzą, jak pandemia wpływa na firmę
-
HRK: pracodawcy egzamin z pandemii zdali lepiej niż menedżerowie
-
Komunikacja w organizacji: jak w dobie koronawirusa mówić o zmianach?