eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Produkty finansowe: co wybierają internauci?

Produkty finansowe: co wybierają internauci?

2009-10-10 00:53

15 września 2008 r. upadł Bank Lehman Brothers. Ten dzień stał się symbolicznym początkiem kryzysu na świecie. W rocznicę tego wydarzenia Acxiom postanowił zbadać, jakimi instrumentami finansowymi obecnie wspomagają swoje portfele użytkownicy Internetu.

Przeczytaj także: 94% Polaków posiada konto bankowe

Z badania Acxiom wynika, że 88,1% internautów posiada konto w banku, a kolejne 5,1% planuje je założyć w ciągu 3 miesięcy od przeprowadzenia badania. Natomiast prawie połowa ankietowanych (46,9%) ma internetowe konto bankowe, a kolejne 7,6% rozważa jego założenie. Do konta z reguły jest wydawana karta płatnicza / bankomatowa. Posiada ją aż 65,1% internautów objętych badaniem.

Najpopularniejszym produktem kredytowym jest pożyczka gotówkowa. Jej posiadanie deklaruje trzech na pięciu badanych (62,3%) w analizowanej grupie, a kolejne 13,2% zamierza ją wziąć w najbliższej przyszłości.

Drugim pod względem popularności instrumentem finansowym jest kredyt ratalny. Jego posiadanie sygnalizuje 17,1% badanych, a kolejne 5,8% chce go wziąć w ciągu 3 miesięcy.

Kolejnym ważnym produktem finansowym jest ubezpieczenie na życie. Jego posiadanie deklaruje co trzeci badany (29,9%), a dalsze 7,7% chce się ubezpieczyć w najbliższym czasie.

Aż 11,3% internautów, posiada lokaty, a dalsze 7,2% chce je założyć. Natomiast penetracja kredytu mieszkaniowego wynosiła 8,5%, przy prawie 5% osób deklarujących chęć jego posiadania w najbliższych 3 miesiącach.

Na koniec warto wspomnieć o produktach cieszących się najmniejszym zainteresowaniem, czyli jednostkach funduszy inwestycyjnych i akcjach. Udział tych produktów w portfelach internautów to odpowiednio 7,1% i 5%, przy minimalnym zainteresowaniu ich nabyciem w przyszłości.

Popularność pożyczki gotówkowej może potwierdzać fakt, że generalnie gospodarstwa domowe nie ograniczyły wydatków np. na dobra trwałego użytku, które nawet wzrosły w ujęciu rocznym 2007/2008 (dane GUS). Natomiast mniejsze zainteresowanie produktami wysokiego ryzyka inwestycyjnego jest zrozumiałe w obecnym okresie.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na próbie 27 tys. respondentów, którzy wypełnili elektroniczną wersję Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług – OKPiU firmy Acxiom.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: