eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › ECC-Net: czego dotyczą skargi konsumentów?

ECC-Net: czego dotyczą skargi konsumentów?

2009-08-22 01:10

Przeczytaj także: Najpopularniejsze skargi konsumentów I-III 2012


Główne działania Europejskich Centrów Konsumenckich

Działania prowadzone przez Centra Sieci ECC-Net koncentrują się głównie na doradztwie i udzielaniu pomocy konsumentom, którzy mają problemy dokonując zakupów towarów lub usług za granicą – bezpośrednio lub na odległość (głównie poprzez Internet):
  • Centra Sieci ECC-Net doradzają konsumentom w zakresie ich praw podczas dokonywania zakupów za granicą, udzielają informacji na temat europejskich i krajowych regulacji prawnych w tym zakresie;
  • Centrum, do którego zgłasza się konsument współpracuje z placówką w kraju, w którym zakupiony został dany produkt lub usługa;
  • Centra Sieci ECC-Net pomagają konsumentom rozwiązać spór z przedsiębiorcą przede wszystkim w sposób polubowny;
  • Konsumentom, którym samodzielnie nie udało się rozwiązać sporu z przedsiębiorcą, Centra Sieci ECC-Net udzielają porad odnośnie możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu;
  • Konsumenci mogą zwracać się do Centrów Sieci ECC-Net o pomoc osobiście, telefonicznie, lub poprzez email; jeśli przedsiębiorca nie odpowie na reklamację, konsument może złożyć do Centrum skargę za pomocą specjalnego formularza on-line dostępnego na stronach Centrów we wszystkich językach gdzie sieć istnieje;
  • Centra Sieci ECC-Net współpracują z innymi sieciami europejskimi, w tym np. siecią SOLVIT, która zajmuje się problemami wynikającymi z nieprawidłowego stosowania wewnętrznych regulacji rynkowych przez władze krajowe, czy siecią FIN-Net, zajmującą się pozasądowym rozstrzyganiem sporów dotyczących usług finansowych.
Wybrane statystyki z raportu:
  • Skargi związane z niezadowoleniem z produktu lub usługi – 25%
    • wadliwe produkty – 44%,
    • niezgodność z zamówieniem – 30%
    • niebezpieczne produkty – 9%
  • Problemy związane z dostawą – 18%
    • opóźnienia – 15%,
    • częściowe opóźnienia – 7%
  • Naruszenia warunków umowy – 16%
    • unieważnienie umowy – 60%
    • nierespektowanie przez przedsiębiorców ustawowego okresu przysługującemu nabywcy na wycofanie się z umowy – 21%
  • Skargi związane z zakupami online – 47%
  • Skargi związane z zakupami z wykorzystaniem innych metod sprzedaży na odległość, takich jak np. zamówienia listowne – 24% (o 15% więcej niż w 2007 roku).

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: