eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Krótki kurs rozwoju

Krótki kurs rozwoju

2004-02-23 14:19


Czy masz to czego potrzeba do rozwoju?

W książce "How To Grow When Markets Don't" Adrian Slywotzky i Richard Wise tłumaczą, że od czystej chęci rozwoju do pierwszych efektów jest długa droga. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań prorozwojowych proponują odpowiedzenie sobie na kilka pytań. Brak pozytywnej odpowiedzi na chociażby jedno pytanie to czerwone światło dla jakichkolwiek inicjatyw.

1. Czy na czele zespołu odpowiedzialnego na nowy projekt stoi utalentowany nowocześnie myślący lider?
2. Czy członkowie zarządu są gotowi poświęcić nowemu projektowi czas, środki i krytykę?
3. Czy w zespole są wartościowi ludzie, którzy zajmą się obsługą nowego projektu?
4. Czy jesteś organizacyjnie przygotowany wydzielić w firmie jednostki będące na własnym rozrachunku?
5. Czy jesteś gotowy przydzielić stosowny budżet i przekazać upoważnienia do zarządzania nim po zaakceptowaniu wstępnego projektu nowej inicjatywy?
6. Czy - jeśli wymaga tego sytuacja - jesteś gotowy zastosować indywidualny system pomiaru efektów odmienny od stosowanego w podstawowej działalności organizacji?

Rozwój wczoraj i dzisiaj

Tradycyjne spojrzenie na rozwój organizacji to ...

1. patrzenie na firmę przez pryzmat produktu
2. generowanie wzrostu w oparciu o tradycyjne narzędzia (produkty, fabryki, pracownicy)
3. kojarzenie wielkości firmy z zagrożeniem dla jej rozwoju
4. obawa, że za marginalny wzrost organizacja zapłaci zniszczeniem podstaw swojej egzystencji
5. wiara, że tylko wielkie idee (produkty/usługi) mogą zrewolucjonizować rynek
r6. ozdrapywanie ochłapów, które pozostały na zatłoczonym lokalnym rynku.

Prowadzenie rozwijającej się firmy oznacza przestawienie się ze staromodnych modeli strategii ekspansji na nowe idee o klientach i innowacji. Oto kilka z pożądanych zmian opisanych w książce "How To Grow When Markets Don't".

1. analiza klientów przez pryzmat ekonomii
2. generowanie wzrostu w oparciu o ukryte aktywa (relacje, pozycja rynkowa, informacja)
3. kojarzenie wielkości firmy z nowymi możliwościami
4. tworzenie projektów rozwojowych, które wzmocnią podstawy firmy
5. wprowadzanie stopniowych zmian wywodzących się z przemyślanej kreatywności i operacyjnej dyscypliny
6. rozszerzanie horyzontów marketingowych na tereny pięć lub nawet dziesięć razy większe od obecnego rynku.

A wyniki?

Czy Twoja organizacja jest zorientowana na wyniki? Jeśli NIE, nie masz szans na rozwój.

Jak wygląda taka organizacja?

1. Rynek jest siłą napędową dla Twojej organizacji. Wszystko kręci się wokół klienta.
2. Najwyższa jakość obecna jest we wszystkim co robisz.
3. Podstawowym miernikiem sukcesu jest dla Ciebie satysfakcja klienta.
4. Bez względu na rozmiar Twojej organizacji wszystko co robisz jest przeniknięte duchem przedsiębiorczości i większej wydajności.
5. Zawsze pamiętasz o strategicznej wizji. Cechuje Ciebie duża świadomość celowości działań, poczucie misji bez względu na zadanie.
6. Myślisz i działasz ze świadomością szybko upływającego czasu. Wiesz, że szybko czasem jest ważniejsze niż wnikliwie.
7. Wiesz, że wszystko to może się ziścić tylko dzięki wspaniałym i oddanym pracownikom, których potrafisz motywować i zachęcać do zespołowego wysiłku.
8. Jesteś wrażliwy na potrzeby pracowników i lokalnej społeczności.

Organizacje, które odnoszą sukcesy przepełnione są oryginalymi pomysłami, rygorystycznym podejściem do finansów i niespotykaną troską o szczegóły. Czy taka jest Twoja organizacja? Czy taka może być?

poprzednia  

1 2

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: