eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008

2009-02-04 13:57

Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011


TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA - PRZENOŚNOŚĆ NUMERÓW

O możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych – łącznie 86,8%.

Większość klientów biznesowych, którzy słyszeli o możliwości zmiany operatora przy jednoczesnym zachowaniu numeru telefonu twierdzi, że taka możliwość występuje u operatorów telefonii komórkowej (93,2%). Telefonii stacjonarnej przypisuje ją sześciu na dziesięciu badanych (60,3%).

fot. mat. prasowe

Preferencje klientów biznesowych dotyczące możliwości zachowania dotychczasowego numeru telefonu prz

Preferencje klientów biznesowych dotyczące możliwości zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora (w %, N rzeczywiste=400)

Dziewięciu na dziesięciu (88,8%) wszystkich badanych klientów biznesowych twierdzi, że w momencie zmiany operatora chcieliby zachować dotychczasowe numery telefonów.

Dogodność taka w opinii tych klientów biznesowych, którzy skłonni byliby za usługę zapłacić, powinna kosztować ok. 46 zł przy przeniesieniu numeru telefonu stacjonarnego i ok. 40 zł w przypadku przeniesienia numeru telefonu komórkowego.

Z takiej możliwości skorzystało dotychczas jedynie 8,3% firm, które przeniosły numery u operatora stacjonarnego i 5,5% firm, które przeniosły numery u operatora komórkowego.

TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA – OGÓLNA OCENA RYNKU

Wśród klientów biznesowych dominuje raczej pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego pod kątem jego funkcjonowania. Lepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu czterech na pięciu klientów biznesowych (79,2%) przyznaje oceny wysokie (4 – ocenę dobrą i 5 – ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 69,5% badanych.

fot. mat. prasowe

Ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego (w %, N rzeczywiste=400)

Ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego (w %, N rzeczywiste=400)

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) w dniach 8-12 grudnia 2008 roku na terenie całego kraju. Próba badawcza liczyła N=400 wywiadów.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: