eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Producenci zabawek a media online

Producenci zabawek a media online

2008-05-09 12:34

Producenci zabawek a media online

© fot. mat. prasowe

NewsPoint wraz z serwisem Mediadzieci.pl opracował raport na temat producentów zabawek. Jak wynika z raportu firmami najczęściej opisywanymi w mediach są międzynarodowe koncerny - Hasbro, Mattel i Lego. To one zanotowały największą liczbę publikacji w ciągu ostatniego roku.

Przeczytaj także: Media online o branży PR V-X 2007

Wspólne raporty serwisu specjalizującego się w tematyce marketingu dziecięcego oraz firmy zajmującej się monitorowaniem Internetu będą publikowane cyklicznie i będą dotyczyć wybranych kategorii produktów dla dzieci.

W skład raportu „Producenci zabawek dla dzieci w Internecie” wchodzą materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści z NewsPoint przeprowadzili analizę jakościową i ilościową publikacji dotyczącą 8 firm działających na rynku.

Najczęściej opisywani producenci zabawek

Firmami najczęściej opisywanymi są międzynarodowe koncerny – Hasbro, Mattel i Lego. To one zanotowały największą liczbę publikacji w ciągu ostatniego roku.

fot. mat. prasowe

Pozostałych pięciu producentów zabawek wymienia się raczej sporadycznie i zazwyczaj są to informacje publikowane przez podwykonawców (jak na przykład informacje Panattoni Park Pruszków dotyczące nowego najemcy) lub też, niestety, informacje dotyczące wadliwych wyrobów. Wspomina się jednak nie tylko o niebezpieczeństwie związanym z konkretnym produktem (Zapf), ale również o pozytywnych zachowaniach firm w trakcie kryzysów (jak na przykład Cobi, Mattel).

Postępująca wirtualizacja

Najczęściej poruszaną przez media tematyką związaną z producentami zabawek są nowości w ofercie – nowe produkty lub uatrakcyjnianie tych znanych już od lat (jak na przykład odtwarzacze mp3 Barbie Girls, przeznaczone dla małych wielbicielek popularnej lalki czy lalki Simba zaprojektowane przez Paris Hilton). Daje się przy tym zauważyć, że świat tradycyjnych zabawek coraz częściej łączy się ze światem filmu i Internetu. Duże zainteresowanie wywołał film GI Joe, wyprodukowany w kooperacji Hasbro – Paramount Pictures oraz rozpoczęcie współpracy firmy z wytwórnią filmową Universal Pictures. Jeszcze bardziej niecierpliwie oczekuje się na grę Lego Indiana Jones, której europejska premiera zaplanowana jest na przyszły miesiąc. Firmy otwierają także strony swoich gier (np. Hasbro Parker) oraz angażują się w serwisy gier online.

Finanse, konkursy oraz targi

Oprócz tego producenci zabawek bywają wymieniani w tak tradycyjnych kontekstach, jak wyniki finansowe oraz wyniki giełdowe. Firmy informują o uzyskaniu wysokich pozycji w rankingach (w tym roku w międzynarodowym rankingu Instytutu Reputacji pierwsze miejsce przypadło firmie Lego). Wzmianki o producentach zabawek pojawiają się sporadycznie przy okazji targów np. LEVEL_01 Targi Gier i Zabezpieczeń, Multimediów dla Edukacji czy też American Internetional Toy Fair. Niektórzy producenci, zamiast brać udział w ogólnodostępnych imprezach, organizują własne przedsięwzięcia przeznaczone dla swoich dystrybutorów (Simba Toys).

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Produkcja samochodów IV 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: