Google nie opatentuje znaku Gmail
2008-03-21 00:48
Przeczytaj także: Gmail zmieni nazwę
Urząd odpowiedzialny w Unii Europejskiej za regulacje dotyczące znaków towarowych, już wcześniej odrzucił apelację Google (pod koniec lutego 2008). Uzasadnieniem tej decyzji była opinia, że logo Google Mail, czyli Gmail, jest zbyt podobne do znaku, którym posługuje się niemiecki biznesmen, Daniel Giersch. „W związku z tym, istnieje możliwość wprowadzenia klientów w błąd” – brzmiało oświadczenie urzędu. Obecnie orzeczenie to zostało podtrzymane.Przedstawiciele firmy Google w USA, uchylili się od komentowania tej sprawy. Natomiast według niemieckiej telewizji Bloomberg, Kay Oberbeck, rzecznik koncernu w Europie, oświadczył, że firma jest bardzo zawiedziona takim werdyktem. Jednak na razie nie wiadomo, czy Google złoży kolejną apelację. Początki tej sprawy sięgają stycznia 2007 roku, gdy amerykańska firma po raz pierwszy uzyskała negatywną opinię europejskich urzędników.
W związku z porażką, Gmail w Niemczech i Szwajcarii funkcjonuje jako „GoogleMail”. W wyniku innego orzeczenia sądowego, taka sama nazwa obowiązuje oficjalnie w Wielkiej Brytanii.
![Zwiększone bezpieczeństwo Gmail [© stoupa - Fotolia.com] Zwiększone bezpieczeństwo Gmail](https://s3.egospodarka.pl/grafika/Gmail/Zwiekszone-bezpieczenstwo-Gmail-MBuPgy.jpg)
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
-
DeepSeek zagrożeniem dla prywatności? Europa blokuje chińską aplikację AI, Polska czeka, eksperci ostrzegają