eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Raport UKE: Strategia Regulacyjna 2006-2007

Raport UKE: Strategia Regulacyjna 2006-2007

2008-03-03 12:15

Przeczytaj także: UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011


Na tym samym mniej więcej poziomie pozostają kwoty inwestycji zaliczanych przez operatorów do inwestycji telekomunikacyjnych. Tu także mniejsza część na koniec analizowanego okresu przypada na TP.

Wydatki konsumentów

Przedstawione wyliczenia pokazują, jak w praktyce kształtowały się te oszczędności dla rynku połączeń telefonicznych (telefonia stacjonarna i ruchoma razem) jak również dla rynku dostępu do Internetu dla konsumentów. Obliczeń dokonano na podstawie danych, jakie operatorzy przesłali do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Ze względu na fakt stosowania przez operatorów telefonicznych jak i dostawców Internetu ciągłych promocji cenowych do wyliczeń przyjęto szereg założeń.

fot. mat. prasowe

Rynek połączeń telefonicznych

Rynek połączeń telefonicznych

Biorąc pod uwagę strukturę rynku (ilość minut połączeń bądź ilość dostępów do Internetu) dla końca roku 2007, obliczono wydatki konsumentów dla tej struktury przemnażając wolumen ruchu odpowiednio przez średnie ważone ceny (rozumiane jako suma wszystkich opłat za połączenia podzielona przez ilość wszystkich minut i zważona dla rynku B2C (business to customer - rynek konsumentów) i B2B (business to business - rynek biznesowy)) w roku 2005.

W ten sposób licząc, można przyjąć, że konsumenci dla całego rynku połączeń telefonicznych (B2C i B2B) od roku 2005 zaoszczędzili 4,42 mld PLN. Inaczej mówiąc, taka sama struktura rynku na koniec 2007 roku kosztowała odpowiednio o 4,42 mld PLN mniej niż by kosztowała na koniec 2005.

Dla rynku dostępu do Internetu (B2C) oszczędności te wyniosły 1,52 mld PLN. Inaczej mówiąc taka sama struktura rynku na koniec 2007 roku kosztowała o 1,52 mld PLN mniej niż na koniec 2005.

fot. mat. prasowe

Rynek Internetu, B2C

Rynek Internetu, B2C

Reasumując, oszczędności klientów usług telekomunikacyjnych ogółem wyniosły na przestrzeni lat 2005-2007 prawie 6 mld PLN, a więc nawet więcej, niż zostało to założone w Strategii Regulacyjnej.

UKE zaznacza, iż z uwagi na zastosowanie jako bazowego wolumenu ruchu z 2007 roku, obliczone wartości mają wymiar przybliżony, tzn. ukazują oszczędności użytkowników w sytuacji gdy stopień korzystania z usług w latach 2005-2007 nie ulega zmianie.

Takie rozwiązanie, chociaż nie uwzględnia rzeczywistych trendów rynkowych w zakresie wykorzystania przez konsumentów poszczególnych usług telekomunikacyjnych, w znacznym stopniu zapewnia spełnienie kryterium porównywalności lat 2005 i 2007.

Do pobrania:

poprzednia  

1 2 3

Wirusy i robaki II 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: