eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek pracy: oferty w Internecie I-VI 2007

Rynek pracy: oferty w Internecie I-VI 2007

2007-09-21 02:31

Przeczytaj także: Mniej bezrobotnych


Logistyka i transport zawdzięcza swoją wysoką pozycję w województwach śląskim, pomorskim i wielkopolskim obecności w tych rejonach centrów dystrybucji oraz dużej liczbie przedsiębiorstw produkcyjnych. Do tej branży przede wszystkim poszukiwani są pracownicy fizyczni (magazynierzy i kurierzy) oraz specjaliści bez wyższego wykształcenia (spedytorzy, kierowcy ciężarówek i samochodów osobowych i specjaliści zaopatrzenia).

Podsumowanie

fot. mat. prasowe

Procentowy udział stanowisk w województwach wg wykształcenia.

Procentowy udział stanowisk w województwach wg wykształcenia.

Analiza danych monitorowanych dla serwisu GazetaPraca.pl wykazuje, że najwięcej pracowników poszukuje się w tych regionach Polski, w których wysoki poziom rozwoju gospodarczego trwa już od dłuższego czasu (ponad rok). Największe zapotrzebowanie na pracowników, niezależnie od lokalizacji, jest w sektorze handlu i sprzedaży, a najwięcej ofert kierowanych jest do pracowników niższego szczebla, bez wymaganego wyższego wykształcenia. W rejonach, które rozwijają się najbardziej dynamicznie występuje wyższe niż przeciętnie zapotrzebowanie na pracowników fizycznych.

Ciekawym, wynikającym z zebranych danych zjawiskiem jest większe nasycenie rynku pracownikami niższej kadry kierowniczej w województwie mazowieckim, kujawsko-pomorskim oraz śląskim. Może ono wynikać wprost z większego zapotrzebowania na innych pracowników, ale może się też wiązać ze specyfiką gospodarki danego regionu.

Informacje o badaniu

Raport jest efektem monitoringu internetowego rynku rekrutacyjnego prowadzonego przez AGORA SA we współpracy z Gemius SA i obejmuje swoim zasięgiem 8 serwisów rekrutacyjnych: www.gazetapraca.pl, www.gratka.pl, www.hrk.pl, www.infopraca.pl, www.jobpilot.pl, www.jobs.pl, www.praca.pl, www.pracuj.pl. W badaniu uwzględniono zarówno ogłoszenia w tzw. szablonach (odpowiadające ogłoszeniom wymiarowym/modułowym) w prasie codziennej i kolorowej, jak również ogłoszenia drobne, nazywane także tekstowymi.

Do pobrania:

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: