eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Prawa pasażerów linii lotniczych - raport ECK

Prawa pasażerów linii lotniczych - raport ECK

2007-03-17 12:40

Na podstawie danych zebranych z prawie wszystkich centrów, Sieć ECK opracowała raport o prawach pasażerów linii lotniczych w Unii Europejskiej. Raport zawiera statystykę oraz zalecenia zmian, które Sieć ECK postuluje wprowadzić do obecnie obowiązujących przepisów, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla konsumentów.

Przeczytaj także: ECK: prawa pasażera linii lotniczych

W 2005 r. Sieć zanotowała 1195 próśb o informacje oraz 1521 skarg i sporów, co stanowi 15% wszystkich zarejestrowanych spraw. W ECK Polska sprawy związane z podróżami lotniczymi w 2005 r. stanowiły 22% ogółu. Podobnie było w 2006 r., kiedy z 1122 zgłoszeń konsumenckich 22,5% dotyczyło linii lotniczych.

Konsumenci zwracają się do Sieci ECK z prośbą o informacje na temat warunków przewozów lotniczych, przepisów, opłat i regulaminów. Z doświadczeń Sieci wynika, że konsumenci często nie czytają warunków umów z przewoźnikiem (np. regulaminu przewozu bagażu, gdzie są wpisane ograniczenia odpowiedzialności linii lotniczej za niektóre przedmioty).

Najwięcej skarg zgłoszonych ECK dotyczyło bagażu – 24%, opóźnień – 23% i odwołania lotu – 22%. Bardzo niewielki procent spraw jest związanych z odmową wpuszczenia na pokład – 8%. Wiele skarg dotyczyło linii lotniczych z Irlandii - 17% oraz Wielkiej Brytanii - 16%.

W 2006 r. do ECK Polska zgłoszono 253 sprawy związane z podróżami lotniczymi. 17% z nich dotyczyło opóźnienia lotu, także 17% odwołania lotu a zaledwie 2% nie wpuszczenia na pokład. Jedna trzecia konsumentów miała problem z opóźnionym, zagubionym lub zniszczonym bagażem. Spośród 88 zgłoszonych problemów z bagażem 50% dotyczyło utraty, 34% opóźnienia a 16% zniszczenia bagażu.

Z raportu Sieci wynika, że pasażerowie wiedzą, że przysługują im pewne prawa w razie problemów podczas podróży samolotem, ale nie mają pewności jakie dokładnie są to prawa. Bardzo często są przekonani, że należy im się rekompensata pieniężna, podczas gdy w większości przypadków przewoźnik może wypełnić swoje obowiązki w inny sposób np. zapewniając posiłki, napoje, nocleg, alternatywne połączenia.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: