eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handel detaliczny w UE

Handel detaliczny w UE

2007-02-26 01:07

Komisja Europejska ogłosiła raport Eurobarometr 186 (przygotowany na jej zlecenie przez Organizację Gallupa) zawierający wnioski na temat podejścia przedsiębiorców do transgranicznego handlu i ochrony konsumentów.

Przeczytaj także: Wojna w Ukrainie. Czy polscy eksporterzy zastąpią dostawców z Rosji i Białorusi?

Najważniejsze wnioski z tej publikacji wskazują, że:
  • 29% przedsiębiorców europejskich prowadzi detaliczną sprzedaż ponadgraniczną.
  • Handel elektroniczny (e-commerce) wydaje się być kluczem do dalszego rozwoju rynku wewnętrznego UE, ponieważ 57% detalistów twierdzi, że Internet jest jednym z ich kanałów sprzedaży. Jednak aż 2/3 z nich oferuje swoje produkty tylko na rynku krajowym. Z pozostałych 29% sprzedających zagranicę, większość robi to na rynek jednego góra dwóch krajów członkowskich UE. Duża liczba przedsiębiorców deklaruje, że chciałaby wejść na rynek unijny – 48% jest do tego przygotowanych.
  • Jako największa przeszkoda w sprzedaży na rynki UE jest postrzegana niepewność transakcji (61% respondentów odpowiadających na to pytanie uznała to za poważną przeszkodę). Niewiele dalej uplasowały się różnice w przepisach podatkowych (58%), potencjalne problemy w rozwiązywaniu sporów (57%), różnice w narodowych uregulowaniach transakcji konsumenckich (55%), trudności w zapewnieniu serwisu po-sprzedażowego (55%) i zwiększone koszty dostarczenia towaru (51%). Trudności językowe uznano za mniej istotne (43%).
  • 43% sprzedawców detalicznych uważało, że ich zagraniczna sprzedaż wzrosłaby, gdyby przepisy regulujące transakcje konsumenckie były takie same w całej Europie.

Raport zawiera również szczegółowe dane o:
  • Transgranicznej sprzedaży detalicznej w UE (kanały dystrybucji itp.).
  • Postawie i oczekiwaniach sprzedawców (przygotowanie do sprzedaży zagranicznej, marketing).
  • Przeszkodach w sprzedaży zagranicę (praktyczne bariery, różnice w przepisach dotyczących sprzedaży konsumenckiej w UE, koszty spełnienia wymogów przepisów o ochronie konsumentów).
  • Środkach mogących ułatwić handel zagraniczny (harmonizacja przepisów, informacja o ochronie konsumentów).
  • Mechanizmach ADR.

Opracowanie wspiera akcję konsultacyjną, rozpoczętą wraz z publikacją Zielonej Księgi o dorobku prawnym UE w dziedzinie ochrony konsumentów. Jest także uzupełnieniem badań Eurobarometr 252 z października 2006 r. na temat zakupów transgranicznych w UE.

Do pobrania: (w jęz. ang.)

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: