eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Porównywarki cen - łowcy okazji

Porównywarki cen - łowcy okazji

2006-12-27 00:02

Przeczytaj także: Porównywarki cen on-line rosną w siłę


Atutem Shopzilli jest również bardzo rozbudowany system oceny poszczególnych sprzedawców - w niektórych przypadkach liczba internautów, którzy wypowiedzieli się na temat danego sklepu sięga nawet kilkudziesięciu tysięcy! Przejrzenie tak ogromnej liczby komentarzy byłoby oczywiście niewykonalne, dlatego serwis oferuje swoim gościom dostęp do bardzo przejrzystych statystyk ocen konsumenckich. Dbałość o szczegóły najwyraźniej się opłaca - w samym tylko maju bieżącego roku Shopzillę odwiedziło aż 20 milionów gości.

Jednym z najgroźniejszych konkurentów amerykańskiego giganta jest brytyjski . Mimo zauważalnie mniejszej bazy danych produktów oraz nieciekawej szaty graficznej, w 2005 roku serwis odwiedzało miesięcznie blisko 17 milionów internautów. Na korzyść tej porównywarki cenowej przemawia niewątpliwie współpraca z portalem ocen konsumenckich Epinion, choć już sam system rankingów wydaje się być mniej rozbudowany i przejrzysty niż w przypadku Shopzilli. Szansą na dalszy rozwój portalu jest jednak przejęcie go w 2005 roku przez eBay - największy międzynarodowy serwis aukcji internetowych.

Cudze chwalicie...

Historia polskich porównywarek cenowych jest stosunkowo krótka - wszystkie powstały już w XXI wieku. Jak wypadają na tle zagranicznych "starszych braci"? Jeżeli chodzi o stopień rozbudowania baz danych to niewątpliwie bardzo skromnie - liczba sklepów w żadnym polskim serwisie nie przekracza 500, zaś ilość dostępnych do porównania produktów waha się zwykle koło 300 tysięcy. Pod względem funkcjonalności jest już znacznie lepiej - prawie wszystkie udogodnienia znane z zachodnich porównywarek cenowych są już dostępne przynajmniej w części naszych rodzimych serwisów.

Przyjazny Skąpiec

Wśród polskich porównywarek cenowych najczęściej odwiedzany jest portal - jeden z najstarszych w naszym kraju serwisów tego typu. Według badań przeprowadzonych przez firmę Gemius w czerwcu 2006 roku, witryna ta odnotowywała miesięcznie 4,6 miliona odsłon. Siłą Skąpca są przede wszystkim wygodne i łatwe w użyciu filtry wyszukiwania. W zależności od rodzaju poszukiwanego sprzętu możemy w bardzo szybki sposób określić jego niezbędne parametry. Przykładowo, "polując" na aparat cyfrowy poza producentem i akceptowalnym przedziałem cenowym, możemy sprecyzować nasze oczekiwania co do rozdzielczości matrycy i wielkości zoomu optycznego. Ciekawą propozycję stanowi również opcjonalna rejestracja w serwisie. Dzięki niej otrzymamy dostęp do naszych ulubionych towarów z poziomu jednej strony. Możliwe jest także stworzenie własnej listy alarmów cenowych - gdy tylko jakiś sklep obniży cenę poszukiwanego przez nas produktu do poziomu jaki gotowi jesteśmy zaakceptować, natychmiast otrzymamy o tym powiadomienie e-mailem.

Docenić trzeba także fakt, że Skąpiec, dawniej wyraźnie nakierowany na sprzęt komputerowy i elektronikę użytkową, w ciągu ostatniego roku znacznie poszerzył asortyment przeszukiwanych towarów. Teraz możemy w nim chociażby znaleźć atrakcyjną cenowo wycieczkę do dowolnego regionu świata. Cieszy również duża baza komentarzy użytkowników dotyczących nie tylko sklepów, lecz również i samych produktów, nawet tych rzadziej kupowanych. Wyraźnie widać tutaj korzyści płynące ze współpracy z zewnętrznym portalem konsumenckim Opineo.pl. Świetnym pomysłem na urozmaicenie standardowego systemu ocen i komentarzy jest natomiast lista 10 produktów najchętniej wybieranych w danej kategorii. Za miły akcent trzeba także uznać przewodnik dotyczący zakupów w internecie, który początkującemu kupcowi pomoże sprawniej poruszać się w świecie elektronicznego handlu.

oprac. : Jakub Parnes / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: