eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Kto kupuje wycieczki w sieci?

Kto kupuje wycieczki w sieci?

2003-04-29 00:12


Miejsce wypoczynku

Najchętniej odwiedzanymi przez internautów z Polski są kraje wschodniej części basenu Morza Śródziemnego. Od dłuższego już czasu największą popularnością cieszy się Grecja, a w szczególności wyspy Kreta i Rodos. Na drugim miejscu plasuje się Egipt, w którym ruch turystyczny kumuluje się w zasadzie w dwóch miejscowościach: Hurghada oraz Sharm el Sheikh, które razem stanowią ponad ¼ wszystkich sprzedanych ofert. Z roku na rok rośnie także popularność Turcji, która kusi ciekawą kulturą i orientalnym klimatem. Większość urlopowiczów wybiera wakacje w Alanyi, która staje się coraz bardziej znaczącym ośrodkiem wypoczynkowym Regionu Śródziemnomorskiego. Uwagę zwraca spore zainteresowanie Cyprem, większe niż Włoch. Po części wiąże się to z tym, że we Włoszech i Chorwacji często Polacy jadą samochodem szukając dopiero pobytu
na miejscu.

Bardzo istotny wpływ na kraj, w którym Polacy spędzają urlop ma cena wyjazdu. Kraje najczęściej odwiedzane oferowane są w stosunkowo niskich cenach. Pozwala to przeciętnemu turyście spędzić wakacje nawet w cenie wakacji nad polskim morzem.

Istotny wpływ na decyzję klientów dotyczących wyjazdów w roku 2003 ma sytuacja w Iraku. Konflikt zbrojny spowodował znaczący spadek zainteresowania wyjazdami do Turcji oraz Egiptu. Można jednak założyć ożywione zainteresowanie wyjazdami do tych krajów w okresie letnim (czerwiec-sierpień), w przypadku ustabilizowania sytuacji politycznej regionu.

Okres wypoczynku

Okres wypoczynku pokazuje na jak długi okres internauci wykupują wczasy. Większość z nich wybiera pobyt tygodniowy, co zgodne jest z ogólnym tendencjami w wybieraniu się na wakacje dwukrotnie w ciągu roku, ale na krótsze turnusy. Stosunkowo wzrasta znaczenie innych okresów wypoczynku, w szczególności 8, czy 9 dniowych, które za niewiele wyższą cenę pozwalają dłużej cieszyć się urokami miejsca urlopowego.

Liczba osób przypadających na rezerwację.

W znaczącej większości internauci kupujący wycieczki za pośrednictwem Travelplanet.pl oraz Wirtualnej Polski dokonują rezerwacji dla dwóch osób. Zaskoczeniem może być znaczny ich odsetek, przewyższający ponad cztery razy liczbę rezerwacji dla 3 osób. W sumie rezerwacja dla 3 i 4 osób, czyli w większości są to wyjazdy wraz z dziećmi stanowią mniej niż ¼ rezerwacji. Sporym zaskoczeniem może być także liczba osób wyjeżdżających w pojedynkę na wakacje – blisko 6%.

Sposób płatności za wycieczki

Najczęściej wybieranym sposobem płatności jest przelew. Kartą kredytową płaciło blisko 20% osób dokonujących rezerwacji. Z pewnością liczba ta mogłaby być jeszcze większa, ale zbyt duże prowizje za tego typu transakcje, przy dużych wartościach rezerwowanych wycieczek, często powodują wybieranie jednak przelewu.

Na strukturę sposobów płatności ma również wpływ nieufność polskich internautów do płatności online. Jednakże stale powiększająca się liczba osób dokonujących zakupy prze internet ma bezpośredni wpływ na wzrost świadomości i zaufania do innych niż przelew form płatności.

Stosunkowo mała liczba tradycyjnych biur podróży oferuje swoim klientom możliwość zapłaty za pomocą karty. Wygoda, jaka oferują internetowe biura i serwisy wpływa na podwyższenie jakości usług i komfortu klienta.

Średnia wartość rezerwacji wyniosła 4176 zł.

poprzednia  

1 2

oprac. : D. Sadulski, J. Mazur / Travelplanet.pl Travelplanet.pl

Co przegapił duży e-biznes?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: