2021-10-26 09:49
Ośmiu na dziesięciu Polaków podejmuje działania proekologiczne © pixabay.com
Przeczytaj także: Polacy a zmiany klimatu: czy i jak im przeciwdziałamy?
fot. pixabay.com
Ośmiu na dziesięciu Polaków podejmuje działania proekologiczne
Najczęściej podejmowanymi działaniami przyjaznymi dla planety w ostatnim roku było segregowanie odpadów (67 proc.), niemarnowanie żywności (62 proc.) ograniczenie zużycia wody (61 proc.).
Wyniki naszego badania wskazują, że presja oddolna na działania firm w kierunku zrównoważonego rozwoju będzie wzrastać. Kluczowe jest teraz podjęcie działań pro-klimatycznych na poziomie firm, a także dialog biznesu z instytucjami tworzącymi otoczenie regulacyjne. Od lat wspieramy przedsiębiorstwa i sektor publiczny w działaniach w kierunku zrównoważonego rozwoju, w tym także ograniczania negatywnego wpływu na środowisko. Dziś przyszedł czas na to, by zobowiązania w tym zakresie wzięli na siebie nie tylko branżowi i sektorowi liderzy, ale po prostu większość podmiotów. Marki i produkty, które będą to robić opieszale, stracą klientów, a ich producenci – pracowników - mówi Irena Pichola, partner w Deloitte, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej.
Coraz bardziej widoczne skutki zmian klimatycznych od kilku lat prowadzą do wzrostu obaw, a one częściej znajdują odzwierciedlenie w wyborach konsumenckich. Demografia i rosnący niepokój o klimat sprawią, że konsumenci będą skłonni zapłacić więcej za produkty przyjazne środowisku. Wraz z upływem czasu będzie rósł dochód osób gotowych kupować „zielone” produkty (pokolenie Y i Z). A rosnąca świadomość społeczna i rzetelna edukacja środowiskowa, będzie przekładać się na wzrost postaw proekologicznych – podsumowuje Marta Karwacka, starszy menedżer w zespole ds. zrównoważonego rozwoju Deloitte w Polsce i Europie Środkowej.
Nie tylko konsumenci, ale przede wszystkim firmy, zdają sobie sprawę, jak ważne są odpowiedzialne wybory związane z zakupami i konsumpcją. Dlatego Deloitte w Polsce również stawia sobie ambitne cele w duchu zrównoważonego rozwoju. Do 2025 roku będziemy korzystać w biurach tylko z zielonej energii, a także znacznie zredukujemy nasz ślad węglowy wynikający z podróży służbowych. Wszyscy pracownicy Deloitte do końca tego roku przejdą szkolenie na temat zapobiegania zmianom klimatu, a do roku 2030 działania naszej firmy będą neutralne klimatycznie – dodaje Tomasz Konik, partner zarządzający Deloitte w Polsce.
oprac. : eGospodarka.pl
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
E-commerce ważny dla ekologii?
Klienci oczekują od firm walki ze zmianą klimatu
Ochrona środowiska: firmy coraz bardziej świadome?
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
Dzień długu ekologicznego: czy obchodzą nas zmiany klimatyczne?
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
Auto firmowe wydziela spaliny m.in dwutlenek węgla, co wiąże się ze zgłoszeniem tego faktu do ochrony środowiska dwa razy do roku składaniem ...
Chcę rozpocząć chałupniczą produkcję kleju w skład, którego wchodzą jedynie naturalne składniki (ekologiczne). Klej pakowany będzie w ...
Czy nowy taryfikator mandatów działa cuda?
Nowa wersja struktury JPK_FA - co się zmieni
Więcej ofert sprzedaży mieszkań, ale sporo zduplikowanych
Redukcja kosztów priorytetem dla banków
Ceny OC spadły w każdym województwie
Poręczenie kredytu. Jak działa i kiedy może być ryzykowne?
Trwa słabość WIG-Górnictwo