eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Klienci spamerów w Rosji

Klienci spamerów w Rosji

2006-08-31 00:34

Przeczytaj także: Azjatycki spam w natarciu


Negatywny wpływ spamu na wizerunek firmy

Istotne jest to, że prawie 60% (57,9%) osób zamawiających wysyłki spamu po usłyszeniu, że nie chodzi tylko o oferowane przez ich firmy towary i usługi, ale również o reklamowanie ich za pomocą spamu, przyjęło pozycję obronną i zaczęło kategorycznie zaprzeczać wykorzystywaniu spamu jako formy reklamy. Oznacza to, że firmy, które decydują się skorzystać z usług spamerów, są w pełni świadome negatywnej reakcji publicznej. To jednak w żaden sposób nie skłania tych firm do zmiany taktyki.

fot. mat. prasowe

Pozycja w firmie

Pozycja w firmie

Wielu respondentów odwoływało się do nowej ustawy o reklamie. Twierdzili oni, że oficjalne uznanie spamu za nielegalną formę reklamy skłoni ich do zrezygnowania z wykorzystywania go do reklamowania swoich towarów i usług. Czas pokaże, jak szczere były te deklaracje.

Pozycja klienta w firmie

Jednym z pytań, na które firma chciała uzyskać odpowiedź, było: kto podejmuje decyzję o wykorzystaniu masowych wysyłek i kto kontaktuje się ze spamerami? Z przeprowadzonego badania telefonicznego wynika, że w ponad 80% przypadków jest to menedżer ds. reklamy. Jednak w zamawianiu masowych wysyłek aktywnie uczestniczą również dyrektorzy firmy. 5,6% firm biorących udział w badaniu przyznało, że dyrektorzy nie tylko zainicjowali proces, ale również nawiązali kontakty biznesowe ze spamerami. Oczywiście, nie znaczy to, że masowa wysyłka jest tak istotną kwestią, że tylko dyrektor może się nią zajmować. Raczej, badane firmy to małe przedsiębiorstwa zatrudniające kilku (lub kilka tuzinów) pracowników.

Koszt masowej wysyłki

Koszt jednej masowej wysyłki waha się w granicach od 29 do 1 300 Euro. Przy tym, 50% respondentów przyznało, że za jedną masową wysyłkę zapłacili od 87 do 175 Euro. Dla firmy jest to nieznaczna suma, o wiele mniejsza niż koszt innego rodzaju legalnej reklamy.

fot. mat. prasowe

Koszt pojedynczej wysyłki masowej

Koszt pojedynczej wysyłki masowej


oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: