Firma Diageo, światowy lider branży alkoholowej ogłasza nowy, globalny plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
2020-12-01 00:01

Diageo: nowy, globalny plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju © fot. mat. prasowe
Komunikat PR
Firma Diageo, twórca takich marek jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, ogłosiła 25 ambitnych celów w swoim planie "Society 2030: Spirit of Progress" (Strategia społeczna 2030), który ma wywrzeć pozytywny wpływ na świat do 2030 r., aby w tzw. Dekadzie Działań osiągnąć Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. Sustainable Development Goals, SDG).
Do 2030 roku plan nazwany SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS umożliwi firmie Diageo:
Opierając się na długiej historii globalnego postępu w dziedzinie społecznej odpowiedzialności firmy (Environmental, Social and Corporate Governance), firma Diageo skoncentruje swoje działania w ciągu najbliższej dekady na trzech głównych obszarach, starannie wybranych w celu dostosowania do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: promowaniu odpowiedzialnego modelu konsumpcji alkoholu; wspieraniu integracji i różnorodności; i pionierskiego plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt).
Najważniejsze informacje dotyczące planu SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS (Strategia społeczna 2030) obejmują:
Pionierski plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt)
Dzisiaj Diageo uruchamia również globalną platformę Zrównoważone Rozwiązania (Sustainable Solutions), która zapewni finansowanie pozakapitałowe start-up’om i firmom technologicznym, aby mogły stanowić dla Diageo wsparcie we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Projekt powstał, aby wspierać małe firmy i przedsiębiorców w ich rozwoju i komercjalizacji tworzonych przez nie innowacji. Aby partnerzy mogli w pełni uruchomić swój potencjał, Diageo zobowiązało się dzielić się z nimi swoim doświadczeniem i dostępem do globalnych zasobów.
O Diageo
Diageo to światowy lider w produkcji alkoholu, posiadający wyjątkową rodzinę marek. Marki te obejmują whisky Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's i Windsor, wódki Smirnoff, Cîroc i Ketel One oraz Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray i Guinness.
Diageo to firma globalna, a nasze produkty są sprzedawane w ponad 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (DGE) i Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (DEO). Aby uzyskać więcej informacji na temat Diageo, naszych pracowników, naszych marek i podejmowanych działań, odwiedź nas pod adresem www.diageo.com. Aby uzyskać informacje o inicjatywach i sposobach dzielenia się dobrymi praktykami w zakresie edukacji nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, odwiedź stronę www.DRINKiQ.com
Celebrujemy życie, każdego dnia, wszędzie.
- Dotarcie, za pośrednictwem jej marek, do 1 miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
- Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto (tzw. neutralności węglowej) w ramach działalności bezpośredniej firmy
- Zwiększenie procentowego udziału kadry menedżerskiej ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%
- Zużycie o 30% mniej wody w procesie przygotowywania każdego produktu
Opierając się na długiej historii globalnego postępu w dziedzinie społecznej odpowiedzialności firmy (Environmental, Social and Corporate Governance), firma Diageo skoncentruje swoje działania w ciągu najbliższej dekady na trzech głównych obszarach, starannie wybranych w celu dostosowania do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: promowaniu odpowiedzialnego modelu konsumpcji alkoholu; wspieraniu integracji i różnorodności; i pionierskiego plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt).
Jako firma o zasięgu globalnym zobowiązujemy się do odegrania istotnej roli w ochronie przyszłości planety i wyznaczenia innym drogi, którą będą podążać. Jestem niezmiernie dumny z dotychczasowych osiągnięć Diageo w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności, a ten nowy, ambitny plan działania będzie dla nas jeszcze większym wyzwaniem, które zmotywuje nas, by przed końcem 2030 osiągnąć więcej w ciągu tej krytycznej dekady - powiedział Ivan Menezes, Chief Executive Diageo.
Najważniejsze informacje dotyczące planu SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS (Strategia społeczna 2030) obejmują:
Promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
- Do 2030 roku Diageo, za pośrednictwem swoich marek, dotrze do ponad miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu;
- Wpłynie na postawę 5 milionów kierowców, przekonując ich o braku akceptacji w kwestii prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu;
- Będzie kontynuować działania edukacyjne, docierając do ponad 10 milionów ludzi z wiedzą na temat ryzyka, związanego ze spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie, poprzez wielokrotnie nagradzany program „SMASHED”, działający na wszystkich kontynentach.
Wspieranie integracji i różnorodności
- Diageo, w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w zakresie wdrażania polityki różnorodności i włączania, wyznaczyło ambitny na tle branży cel: do 2030 r. zwiększyć wśród kadry menedżerskiej procentowy udział przedstawicieli ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%, a kobiet do 50%;
- Diageo zapewni również szkolenia dla ponad 1,7 mln osób, aby pomóc w stworzeniu niewykluczającego i rozwijającego się z sukcesem sektora HoReCa.
Wierzę, że ustalając cele związane z płcią i pochodzeniem etnicznym, które firma ma osiągnąć do 2030 r., możemy naprawdę przełamać bariery i pomóc w kształtowaniu bardziej różnorodnego i odnoszącego długoterminowe sukcesy biznesu oraz całego społeczeństwa - kontynuował Ivan Menezes.
Pionierski plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt)
- Diageo zobowiązało się działać na rzecz niskoemisyjnej przyszłości, wykorzystując w 100% energię odnawialną do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w ramach działalności bezpośredniej firmy oraz współpracując z dostawcami w celu zmniejszenia pośrednich emisji dwutlenku węgla o 50%;
- Jako pierwszy krok w dążeniu do zerowego poziomu netto, prestiżowe szkockie destylarnie Diageo Oban i Royal Lochnagar staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do końca 2020 r., a w Indiach Diageo będzie dążyło do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2025 r.;
- Do 2030 roku Diageo zagwarantuje, że w procesie wytwarzania każdego napoju zużyte zostanie o 30% mniej wody niż dotychczas i osiągnięty zostanie pozytywny wpływ na ilość wody w społecznościach, w których występuje jej niedobór;
- Diageo zrealizuje również ponad 150 projektów wodnych dla społeczności na całym świecie, w tym zapewni dostęp do czystej wody, warunków sanitarnych i higieny;
- Diageo wesprze ponad 150 000 drobnych rolników poprzez zapoznanie ich z technikami rolniczymi, które pomogą w regeneracji gruntów i budowaniu różnorodności biologicznej;
- Diageo zapewni, że do 2030 roku w opakowaniach z tworzyw sztucznych firma będzie wykorzystywała materiały pochodzące w 100% z recyklingu oraz że 100% opakowań Diageo będzie w większości nadawać się do recyklingu.
Dzisiaj Diageo uruchamia również globalną platformę Zrównoważone Rozwiązania (Sustainable Solutions), która zapewni finansowanie pozakapitałowe start-up’om i firmom technologicznym, aby mogły stanowić dla Diageo wsparcie we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Projekt powstał, aby wspierać małe firmy i przedsiębiorców w ich rozwoju i komercjalizacji tworzonych przez nie innowacji. Aby partnerzy mogli w pełni uruchomić swój potencjał, Diageo zobowiązało się dzielić się z nimi swoim doświadczeniem i dostępem do globalnych zasobów.
Niezbędne jest, abyśmy zaczęli działać teraz, jeśli w przyszłości chcemy zachować wspaniały świat, w którym teraz wspólnie żyjemy. Jestem dumny, że zmniejszyliśmy już o połowę nasz własny ślad węglowy i że do 2030 r. zamierzamy posunąć się dalej, stając się neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki destylarniom Oban i Royal Lochnagar, które do końca roku będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, jesteśmy w tej materii liderem - powiedział Ewan Andrew, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i prezes Diageo Supply & Procurement.
O Diageo
Diageo to światowy lider w produkcji alkoholu, posiadający wyjątkową rodzinę marek. Marki te obejmują whisky Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's i Windsor, wódki Smirnoff, Cîroc i Ketel One oraz Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray i Guinness.
Diageo to firma globalna, a nasze produkty są sprzedawane w ponad 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (DGE) i Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (DEO). Aby uzyskać więcej informacji na temat Diageo, naszych pracowników, naszych marek i podejmowanych działań, odwiedź nas pod adresem www.diageo.com. Aby uzyskać informacje o inicjatywach i sposobach dzielenia się dobrymi praktykami w zakresie edukacji nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, odwiedź stronę www.DRINKiQ.com
Celebrujemy życie, każdego dnia, wszędzie.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)