2020-11-05 11:37
Zapotrzebowanie na specjalistów od elektromobilności wzrosło © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Elektromobilność: inwestycje generują popyt na specjalistów
Jeśli przypomnieć to, o czym premier Morawiecki mówił przed kilkoma laty, w ciągu najbliższych 5 lat ilość zarejestrowanych w naszym kraju aut elektrycznych powinna osiągnąć poziom 1 miliona sztuk. Dziś jednak jest już jasne, że rządzący wycofali się z tego ambitnego planu. Skąd ta pewność? Wystarczy zajrzeć do dokumentu zatytułowanego Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku, w którym znajdujemy zapis będący "drobną" korektą wcześniejszych obietnic premiera:fot. mat. prasowe
Średnie wynagrodzenie specjalistów od elektromobilności
Przeciętna pensja inżyniera testu z 3-letnim doświadczeniem zawodowym waha się od 7 do 9 tys. zł brutto.
Jest to dynamicznie rozwijający się sektor, generujący bardzo dużo miejsc pracy w ramach jednego przedsiębiorstwa. Potwierdzają to nasze wewnętrze analizy z okresu ostatnich dwóch lat, przeprowadzone na grupie firm poszukujących specjalistów od elektromobilności. Gdy rekrutacja otwiera się, takie przedsiębiorstwo zatrudnia od przynajmniej kilkunastu do kilkudziesięciu pracowników - inżynierów i specjalistów, odpowiadających za wszystkie procesy związane z elektromobilnością - mówi Tomasz Szpikowski.
W sektorze IT jest tak naprawdę znacznie łatwiej, bo istnieje bardzo duża konkurencyjność na rynku. Są setki firm, wciąż powstają nowe, a to rodzi podaż i popyt na usługi pracowników. Na rynku e-mobility takiej konkurencyjności nie ma, albo jest znikoma. Inżynierów czy techników mających doświadczenie w testowaniu lub montażu baterii elektrycznych jest niewielu. Dla każdej nowej inwestycji będzie to spory problem - komentuje Tomasz Szpikowski.
Obserwujemy rozwój rynku electromobility nie tylko w kierunkach typowo produkcyjnych. Na znaczeniu zyskują również specjaliści zajmujący się systemami do rozliczeń usług ładowania samochodów czy rezerwacji miejsc na stacjach ładowania. Tym tematem są już zainteresowane duże koncerny i przedsiębiorstwa energetyczne. Niestety w Polsce ten sektor jeszcze raczkuje, ale docelowo na pewno będą potrzebni zarówno tacy specjaliści, jak i serwisanci baterii elektrycznych – dodaje Tomasz Szpikowski.
oprac. : eGospodarka.pl
Oferty pracy dla inżyniera: co przyniesie 2021 rok?
Praca dla inżynierów - podsumowanie 2021 i prognoza 2022
Ile zarabia inżynier? Kwoty są nawet pięciocyfrowe
Praca dla inżyniera: w III kw. popyt nie zmalał
Wynagrodzenia inżynierów I-IV 2010
Wynagrodzenia inżynierów II 2010
Wynagrodzenia inżynierów I 2010
Wynagrodzenia inżynierów XII 2009
Wynagrodzenia inżynierów XI 2009
Dzień dobry, jestem inżynierem budowlanym w specjalizacji konstrukcje budowlane. Planuję otworzyć działalność o kodach PKD 71.12 oraz 41.1 ...
Problem: Obcokrajowiec legalnie przebywał w 2016 roku na terenie Polski i jest rezydentem podatkowym w Polsce ze względu na centrum życiowe oraz ...
BTC/USD silnie spada do dolnego ograniczenia kanału 2-miesięcznego trendu wzrostowego
Zamówienia publiczne: zmiana wynagrodzenia umownego z uwagi na nadzwyczajny wzrost cen?
Slim VAT 3 a sprzedaż mieszana - korzystne zmiany dla podatników
Lokaty bankowe z realną stratą ponad 13%?
Koszty uzyskania przychodu przez spółki. Zmiany od 2023 roku
Ceny OC w lipcu 2022 bez zmian r/r
Rynek musi jeszcze poczekać