Kamera cyfrowa wygrywa z butami
2006-08-07 00:02
Przeczytaj także: Kobiety lubią gry na komórki
Diamenty nie są już najlepszym przyjacielem kobiety, według najnowszego przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych badania, które wykazało, że trzy na cztery kobiety wolałoby nowy telewizor plazmowy niż diamentowy naszyjnik.Badanie, przeprowadzone na zlecenie telewizji kablowej Oxygen Network, która należy do kobiety i jest obsługiwana przez kobiety, pokazało, że technologiczna przepaść między płciami została praktycznie zamknięta, ponieważ większość kobiet rzuca się na nowinki technologiczne i korzysta z nich z łatwością.
Badanie wykazało, ze kobiety posiadają średnio 6,6 urządzeń technicznych, podczas gdy mężczyźni mają 6,9 takich urządzeń. Cztery na pięć kobiet czuje się bardzo swobodnie korzystając z urządzeń technicznych.
"Ludzie zakładają, że kobiety nie są tak zaawansowane jak mężczyźni w sprawach technicznych. Byłam zaskoczona równością kobiet i mężczyzn pod względem techniki" - powiedziała Geraldine Laybourne, prezes Oxygen Networks.
Badanie "Girls Gone Wired" zostało przeprowadzone na grupie 1400 kobiet i 700 mężczyzn w wieku od 15 do 49 lat, przez firmę badawczą TRU. Wykazało, że mając wybór, kobiety będą optować za przedmiotami technicznymi, a nie luksusowymi, jak biżuteria czy wakacje.
77 proc. badanych kobiet wolałoby nowy telewizor plazmowy niż diamentowy naszyjnik, a 56 proc. wolałoby telewizor plazmowy niż weekend na Florydzie. Nawet buty przegrały. 86 proc. kobiet wybrałoby nową cyfrową kamerę video zamiast pary butów od znanego projektanta.
Badanie pokazało, że w ciągu najbliższych pięciu lat kobiety zwiększą swoją aktywność w sześciu obszarach technicznych: kamery cyfrowe, telefony komórkowe, poczta elektroniczna, aparaty w komórkach, SMS-y i komunikatory.
Laybourne powiedziała, że wzrost użycia technologii przez kobiety będzie trwał nadal.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polska bizneswoman podwaja zyski
-
E-commerce dla panów, wyprzedaże dla pań
-
Biurokracja przytłacza kobiecy biznes
-
Czego kobiety szukają w Internecie?
-
Zakupy w sieci: najczęściej kupujemy ubrania
-
Polskie matki a zakupy dla przyjemności
-
Zakupy w sieci: kobiety kupują z głową
-
Polskie kobiety polubiły piwo
-
Kobiece zarządzanie finansami