Usługi w chmurze odporne na wirusa: przychody rosną o 6,3 proc., najszybciej IaaS
2020-08-04 11:15
Chmura © turgaygundogdu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Usługi w chmurze = cyberbezpieczeństwo + ciągłość procesów biznesowych
Jak czytamy w najnowszym komunikacie, największym segmentem rynku cloud pozostaje oprogramowanie jako usługa (SaaS – Software as a Service). Szacunki wskazują, że tylko do końca tego roku jego wartość powiększy się do 104,7 mld dolarów.Drugą pozycję pod względem wielkości zajmują usługi infrastruktury jako usługi (IaaS – Infrastructure as a Service). Dynamika ich wzrostu jest jednak jeszcze większa niż w przypadku SaaS. Według prognoz formułowanych przez firmę Gartner, do końca 2020 r. osiągnie on wartość 50,4 mld dolarów, a do końca 2022 - 81 mld dolarów.
Sid Nag, wiceprezes ds. badań w Gartnerze, przyznaje, że wybuch pandemii COVID-19 doprowadził do wielu zawirowań, jednak w ostatecznym rozrachunku okazało się, że chmura obliczeniowa zdała ten trudny egzamin.
Usługi w chmurze zaspokoiły zwiększony popyt ze strony rynku, a klienci mogli korzystać z elastycznych modeli, jak pay-as-you-go – mówi Sid Nag, wiceprezes ds. badań w Gartnerze.
fot. mat. prasowe
Globalna prognoza przychodów z usług chmury obliczeniowej
Zwiększenie zainteresowania usługami chmurowymi z zakresu IaaS potwierdza Andrzej Stella-Sawicki, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny w CloudFerro, dostawcy innowacyjnych usług przetwarzania w chmurze:
– Globalna cyfryzacja oraz rozwój koncepcji Przemysłu 4.0 i takich technologii jak Big Data, internet rzeczy, czy sztuczna inteligencja spowodowały gwałtowny przyrost produkowanych, przechowywanych i analizowanych danych. W najbliższych latach z pewnością będziemy mieli do czynienia z generowaniem jeszcze większej ilości informacji, a także rosnącym zapotrzebowaniem na efektywną i skalowalną infrastrukturę do przechowywania i przetwarzania tych danych, oferowaną w modelu usługi chmury obliczeniowej.
Nie bez znaczenia dla rozwoju rynku usług chmury obliczeniowej była także pandemia COVID-19:
– Tegoroczny globalny lockdown sprawił, że zarówno organizacje biznesowe, jak i administracja czy ośrodki naukowe potrzebują dziś środowiska do pracy zdalnej bardziej, niż kiedykolwiek przedtem – podkreśla Andrzej Stella-Sawicki.
Skutki globalnego spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią powodują, że organizacje starają się szybko przechodzić od dotychczasowych modeli funkcjonowania ich infrastruktury IT do modeli chmurowych. Stąd rosnący popyt na usługi chmury obliczeniowej, co ma odzwierciedlenie w opracowaniu Gartnera.
Co czeka usługi w chmurze o pandemii?
Według autorów raportu, wydatki na chmurę w wielu regionach będą szybko rosły wraz z ponownym otwarciem gospodarek i wznowieniem „normalnej” działalności gospodarczej.
Wdrożenie chmury obliczeniowej pozwala na znaczne ograniczenie kosztów inwestycji w kontrze do zwiększenia pojemności lokalnego centrum danych czy zakupu tradycyjnego, licencjonowanego oprogramowania – mówi Sid Nag z Gartnera. Organizacje, które rozszerzają funkcjonalność pracy zdalnej, stawiają przede wszystkim na oprogramowanie do pracy zdalnej, zarządzanie urządzeniami mobilnymi, rozwiązania dla edukacji zdalnej, zabezpieczenia, a także infrastrukturę umożliwiającą skalowanie w celu zwiększenia wydajności – wymienia Sid Nag.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Bezpieczeństwo w chmurze: błędna konfiguracja główną przyczyną incydentów
-
10 trendów chmurowych na 2022 rok
-
Bezpieczeństwo chmury obliczeniowej wyzwaniem dla firm
-
5 mitów nt. usług w chmurze
-
4 powody, dla których dostawcy usług w chmurze są niezastąpieni
-
Ciemna strona usług w chmurze
-
Z Cloud Computing korzysta jedynie 10 proc. polskich firm
-
Chmura obliczeniowa w polskim e-biznesie: ważna obsługa i bezpieczeństwo
-
10 mitów na temat chmury obliczeniowej
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)