2020-07-03 10:28
Fabryka samochodów © roibu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak zachowają się ceny samochodów? 3 możliwe scenariusze
– Przedłużający się lockdown spowodował postoje i przerwy w produkcji. Najwięksi producenci sobie poradzili, ale duża liczba dostawców nadal ma problemy z zachowaniem płynności finansowej. Długotrwały kryzys może spowodować zamknięcie przedsiębiorstw, a to z kolei negatywnie wpłynie na globalny łańcuch dostaw – mówi.
fot. roibu - Fotolia.com
Fabryka samochodów
Pandemia Covid-19 doprowadziła do destabilizacji w branży motoryzacyjnej.
– Większość europejskich producentów również wznowiła prace w maju oraz w czerwcu. Plany może im pokrzyżować kierunek rozwoju pandemii, który wciąż stoi pod znakiem zapytania. Druga fala zachorowań może spowodować kolejny lockdown. Motoryzacja zastanawia się również, jak będzie wyglądać popyt na nowe samochody, kiedy sytuacja się ustabilizuje – mówi Jacek Grzybowski.Z badań przeprowadzonych w marcu br. przez Boston Consulting Group na konsumentach z Chin, USA, Włoszech, Francji oraz Wielkiej Brytanii wynika, że 67 proc. z nich nie zmieni planowanych wcześniej wydatków na samochód w perspektywie kolejnych sześciu miesięcy. Co ciekawe, aż 20 proc. z nich zamierza je zwiększyć. Może to wynikać z potrzeby bezpiecznego przemieszczania się – auto to alternatywa dla komunikacji publicznej.
– Obecny poziom rejestracji aut przeniósł nasz rynek do 2012 roku. Przyszłość branży jest na tyle niepewna, że trudno mówić o tendencjach na kolejne miesiące. Polacy masowo tracą pracę i ograniczają zakupy do niezbędnego minimum, co prawdopodobnie przełoży się na brak zainteresowania nowymi modelami – wyjaśnia Jacek Grzybowski.
– Klienci przenieśli się do Internetu. Digitalizacja procesów sprzedażowych przyspieszy, a e-commerce będzie się stale rozwijać. Większość produktów można zamówić online, pojawi się więc pytanie, dlaczego nie kupić w taki sposób samochodu. Na razie nie widać jakiegoś wyraźnego trendu w tym obszarze, ale niewątpliwie firmy motoryzacyjne staną przed wyzwaniem czy i w jaki sposób sprzedawać auta, może online? – mówi Jacek Grzybowski.Z drugiej strony możliwa jest zmiana systemu wartości konsumentów. Pandemia może spowodować uproszczenie wielu procesów i ograniczyć konsumpcjonizm części społeczeństwa. Polacy mogą zrezygnować z zakupu nowego samochodu na rzecz współposiadania lub pożyczania krótkoterminowego.
oprac. : eGospodarka.pl
Przyszłość automotive: leasing i elastyczne ubezpieczenia
Automotive: 4 trendy, które napędzają transformację sektora
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
Koronawirus zagraża branży automotive
Europejski Zielony Ład: limity emisji CO2 zbyt wyśrubowane?
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
Więcej aut w garażach i etatów w automotive
Niemotoryzacyjne marki samochodów bez szans na sukces?
Witam. Jestem w 6 tygodniu ciąży, wizytę u lekarza mam dopiero za tydzień. Obecnie mam umowę na czas określony do 2023 roku. Chciałabym się ...
U kolegi z pracy stwierdzono koronawirusa na cotygodniowym obowiązkowym badaniu. Miałem kontakt z osobą zakażoną i zostałem skierowany tego ...
TOP 10 najlepiej płatnych stanowisk w branży nieruchomości
Nadpłata kredytu mieszkaniowego? Polacy niechętni
Obroty na GPW II 2021 r. Największy wzrost na NewConnect
Podstawa opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn
Sprzedaż nieruchomości nabytej w drodze zamiany w PIT
Praktyczna nauka zawodu pozbawia prawa do ulgi prorodzinnej
Rok 2021 na rynku nieruchomości to jedna wielka niewiadoma