eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › W biurach ciągle zapominamy o myciu rąk

W biurach ciągle zapominamy o myciu rąk

2020-03-13 00:44

W biurach ciągle zapominamy o myciu rąk

W biurach ciągle zapominamy o myciu rąk © Subbotina Anna - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

W dobie zagrożenia koronawirusem, o bezpieczeństwie i higienie pracy mówi się szczególnie często. Dziś szczególnego znaczenia nabiera również daleko posunięta ostrożność, w tym regularne mycie rąk, czy pozostawanie w domu w razie objawów przeziębienia. Okazuje się jednak, że niektórzy Polacy z takimi zachowaniami mają pewne problemy. Potwierdzeniem tego jest zrealizowane przez serwis kariery InterviewMe badanie "Najbardziej denerwujące aspekty życia biurowego".

Przeczytaj także: Stres w pracy ważny dla managerów w Europie

O mycie rąk nie nie dbają wszyscy


Jak czytamy w komunikacie z badania, jednym z najbardziej irytujących i jednocześnie najczęściej występujących zachowań pracowników biurowych jest przychodzenie do pracy w trakcie przebywanego przeziębienia. To irytuje aż 54% respondentów. 52% badanych za szczególnie denerwujące uważa z kolei nieprzywiązywanie wagi do mycia rąk po wyjściu z toalety.

Ogólnie, w pierwszej piątce zestawienia najbardziej irytujących sytuacji biurowych aż trzy mają związek z brakiem higieny u współpracowników. Są to dwa wspomniane wyżej przypadki oraz wskazywany przez 61% respondentów przykry zapach potu.

Informacje te są szczególnie znaczące w obliczu pierwszych przypadków koronawirusa w Polsce. Jak zadbać o higienę w przestrzeniach biurowych?

fot. mat. prasowe

Co nas wkurza w biurze?

Dla 61% respondentów nieznośne są przykre zapachy.


“Poza kwarantanną pracowników powracających z obszarów zainfekowanych i tych, warto zaopatrzyć biuro w dodatkowe środki czystości- dezynfekujące żele i mydła. Sprzęt i stanowiska biurowe powinny być regularnie czyszczone i odkażane, naczynia dokładnie myte w gorącej wodzie. Jeśli firma serwuje posiłki, warto zaopatrzyć się w jednorazowe pojemniki dla pracowników. Należy uczulić pracowników na częste i dokładnie mycie rąk i ograniczenie kontaktów poprzez dotyk jak również ograniczyć spotkania w grupach do minimum” - mówi Jagoda Wieczorek, Manager HR w InterviewMe.

fot. mat. prasowe

Irytujące sytuację, które zdarzają się rzadko

Pożyczanie kubka od kawy jest wprawdzie zjawiskiem rzadkim, ale irytuje aż 62% respondentów.

fot. mat. prasowe

Irytujące sytuacje, które zdarzają się najczęściej

Przeziębieni pracownicy to niemal biurowe standard.


Chociaż higiena w pracy wydaje się teraz tematem najważniejszym, jakie inne sytuacje w pracy denerwują nas na co dzień?


  • Blisko 60% ankietowanych denerwuje się, gdy biurowa drukarka jest zepsuta lub się zacina
  • Brak miejsc parkingowych doprowadza do szału 51% badanych
  • 53% z nas nie znosi, gdy ktoś ze współpracowników pożycza sobie należący do nas kubek

fot. mat. prasowe

Co nas denerwuje najmniej?

Połowie badanych nie przeszkadza mimowolne angażowanie się w toczące się w łazience dyskusje.

fot. mat. prasowe

Denerwujące aspekty życia biurowego

Na szczycie listy przykry zapach potu, niedziałający sprzęt oraz przeziębieni pracownicy.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: