Polacy ruszają na zwiedzanie świata?
2019-07-09 08:49
Polacy chcą zwiedzić świat © chalabala - Fotolia.com
Przeczytaj także: Spędź wakacje jak influencerzy
Niemal połowa badanych wskazuje, że pomysły na zwiedzanie świata czerpie od znajomych. 40 proc. respondentów inspiracje podróżnicze czerpie z mediów społecznościowych, a 34 proc. z przekazów prasowych i telewizyjnych. Dość często wskazywaną odpowiedzią były blogi, które motywują do zwiedzania świata 27 proc. ankietowanych.- Internetowi influencerzy są coraz bardziej obecni w naszym życiu codziennym. To od nich czerpiemy inspirację, co ugotować na obiad i jak urządzić salon. Naturalnym zjawiskiem jest więc, że przeglądając ich zdjęcia z dalekich wypraw, mamy od razu ochotę spakować walizki i udać się w podróż dookoła świata – komentuje Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga Polska, która 1,5 roku temu zrobiła przerwę w pracy i rok podróżowała po świecie.
I wprawdzie urlop najczęściej chcielibyśmy przeznaczyć na zwiedzanie poleconych przez znajomych i influencerów zakątków świata, to jednocześnie tym, co marzy się 44 proc. badanych jest beztroskie plażowanie przy akompaniamencie morskich fal. Co trzecia osoba, wybrałaby się w wolnym czasie na górską wędrówkę, a dla 28 proc. najlepszą formą spędzania urlopu byłyby aktywności sportowe.
Wakacje szyte na miarę
Na przestrzeni lat zmianie uległ sposób, w jaki organizujemy wyjazdy. Kiedyś to biura podróży były odpowiedzialne za dobranie idealnego kierunku podróży i zapewnienie wszelkich atrakcji na miejscu. Badanie „Wakacje Polaków” pokazuje, że już tylko 22 proc. z nas poszukuje inspiracji wyjazdowych u organizatorów turystyki. W dobie internetu rezerwacja lotu, czy noclegu stały się dużo prostsze. Dlatego tak łatwo odchodzimy od wakacji zorganizowanych i all inclusive, proponowanych przez biura podróży, na rzecz samodzielności. 53 proc. osób biorących udział w naszym badaniu, wskazało, że najczęściej zatrzymują się w wynajętych na własną rękę domach lub mieszkaniach. 49 proc. ankietowanych decyduje się na nocleg w hotelach, zaś 34 proc. najczęściej wybiera opcję budżetową, nocując w hostelach i schroniskach. Tylko 15 proc. ankietowanych korzysta z kempingów.
fot. chalabala - Fotolia.com
Polacy chcą zwiedzić świat
Zwiedzanie świata bez ograniczeń
Żeby udać się w wymarzoną podróż, często musimy oszczędzać przez długi czas. Nie oznacza to jednak, że na wyjazdach również jesteśmy ekonomiczni. Jak wynika z badania „Wakacje Polaków”, aż 75 proc. z nas w podróży żywi się na mieście, poznając przy tym lokalną kuchnię. Co trzecia osoba woli samodzielnie gotować, a 29 proc. ankietowanych deklaruje, że często zabiera ze sobą zapasy jedzenia z domu.
Podczas wyjazdów, nie oszczędzamy na atrakcjach. Tylko 10 proc. spośród osób biorących udział w badaniu, ogranicza się do korzystania z bezpłatnych rozrywek oferowanych na miejscu wypoczynku. Pozostałe 90 proc. jest skłonnych do płacenia za przyjemności.
Nota metodologiczna
N=400 osób 20-55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w konto w banku, aktywnie z niego korzystający oraz nie odrzucający możliwości wzięcia kiedyś pożyczki. Badanie przeprowadzone metodą CAWI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Influencer marketing 2023: jak go widzą reklamodawcy?
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
-
Najpopularniejsi influencerzy medyczni polskich social mediów
-
Influencer marketing 2022: czy influencerzy nadal sprzedają?
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
-
Influencerzy w dobie pandemii: zyskają czy stracą?
-
10 hoteli najlepiej prezentujących się na Instagramie
-
Wakacje 2017. Gdzie jechać po najpopularniejsze hashtagi?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)