2018-07-02 12:35
Przeczytaj także: Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
Jak wynika z danych zgromadzonych przez Shoper, najwięcej sklepów internetowych (23 proc.) prowadzi swoją działalność na terenie Mazowsza. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Małopolska (13,3 proc.) oraz Śląsk (13 proc.).- Niekoniecznie znaczy to, że ubyło sklepów w tych trzech województwach - wyjaśnia Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper. - Raczej przybyło e-sklepów w innych regionach - dodaje.
fot. mat. prasowe
Regionalizacja e-commerce
Najwięcej przedstawicieli e-commerce pochodzi z Mazowsza.
Z jednej strony dla e-commerce najważniejsze jest nie geograficzne ulokowanie sklepu, a dotarcie z informacją o produkcie do swoich klientów, którzy mieszkają w całej Polsce, a nawet na całym świecie. Kluczem do sukcesu jest znalezienie zapotrzebowania na produkt i zapełnienie tej niszy. Sklepy obecne na platformie Shoper mają podobne historie - właściciel zna konkretną branżę i w jej ramach dostrzega pole do działania. Z drugiej strony nie bez powodu w zaledwie trzech województwach koncentruje się 49 proc. wszystkich sklepów. Znaczenie bowiem ma logistyka, dostęp do dystrybutorów, lepsze skomunikowanie z resztą kraju i dostępność specjalistów od e-commerce, co przekłada się na możliwość szybszego dostarczania towaru. A dla konsumentów ma to coraz większe znaczenie. Inną kwestią jest dostępność sklepów stacjonarnych w danym regionie i odległości od miasta. Może mieć to miejsce w województwie lubuskim, które dwukrotnie powiększyło swój udział w porównaniu do ubiegłego roku lub w świętokrzyskim, gdzie wzrost był również zauważalny. Gdy najbliższy duży sklep znajduje się 50 km od miejsca zamieszkania e-commerce pomoże mieszkańcom zaspokoić także podstawowe potrzeby - mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper.
fot. mat. prasowe
Kategorie produktów najczęściej oferowane w danym województwie
Najpopularniejsze są zdecydowanie produkty domowe.
oprac. : eGospodarka.pl
Zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
Smart Commerce przyszłością handlu
Masz sklep online? Oto 3 kroki, które dzielą cię od zaufania klientów
Jak polski e-commerce może pozyskać zagranicznych klientów?
E-commerce: jak e-sklepy pozyskują zaufanie klientów?
E-commerce cierpi przez porzucenie koszyka
Witam, chciałabym założyć biznes online sprzedając produkty poprzez serwis zagraniczny dla kupujących na całym świecie. Jak wygląda w ...
Witam, czy zapis w regulaminie sklepu internetowego: "Klient wyraża zgodę na otrzymywanie dowodów zakupów formie elektronicznej na podany ...
Ograniczenie dostępu do kredytów hipotecznych uderza w kupujących pierwsze mieszkanie
Nowe mieszkania od deweloperów - czerwiec 2022
Wymiana pieca albo kara 5 tys. zł. Czym zastąpić kopciucha?
6 kroków do bezpiecznej rezerwacji kwatery na wakacje 2022
Spokojny początek tygodnia i ciekawa druga połowa
Wojna zmienia rynek wynajmu mieszkań i wpływa na decyzje zakupowe
Podatek od nieruchomości: czego dotyczy, ile wynosi i czy można go obniżyć?