Ceny połączeń telefonicznych - raport
2006-04-22 00:04
Przeczytaj także: Ceny połączeń telefonii stacjonarnej 2008
Punktem odniesienia dla analizy jest oferta Telekomunikacji Polskiej S.A. - firmy dominującej na rynku i posiadającej najwięcej klientów.Wybrane do analizy lata 2004 - 2005 to okres znacznego nasilenia się konkurencji. Z jednej strony, konkurują pomiędzy sobą poszczególni operatorzy w pozyskiwaniu klientów, z drugiej zaś strony, sama TP S.A. próbuje odzyskiwać dawnych klientów, oferując im nowe rozwiązania i plany taryfowe. Przełomowym momentem był czwarty kwartał 2004 roku, w którym niektórzy konkurenci TP S.A. rozpoczęli wprowadzanie do swojej oferty połączeń lokalnych. Spowodowało to duży spadek cen, zarówno u TP S.A. jak i jej konkurentów. Jednak zdaniem autorów raportu ze względu m. in. na wysokie koszty ponoszone przez operatorów na infrastrukturę teletechniczną należy spodziewać się stabilizacji cen w przyszłości.
Raport zawiera również interesujące studium przypadku - konkretną sytuację, w której firma, poszukując sposobów na obniżenie swoich rachunków telefonicznych, zleca serwisowi Preselekcja.pl wyszukanie najkorzystniejszego dla siebie rozwiązania. W omawianym przypadku, po zastosowaniu rekomendowanego rozwiązania łączne koszty połączeń zmniejszyły się o 39%.
Serwis Preselekcja.pl będzie nadal uważnie obserwował poziomy cen dla połączeń telekomunikacyjnych dostępnych poprzez usługę preselekcji dla klientów biznesowych, jak również dla klientów indywidualnych, którym poświęci oddzielny raport w tym zakresie.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ceny połączeń telefonicznych spadają
-
Tele2 naruszyło prawo
-
NSA ws. interesu prawnego firm w zakresie dopłat na rynku telekomunikacyjnym
-
Branża telekomunikacyjna: nadeszły niespokojne czasy?
-
Telekomunikacja: usługi wiązane coraz tańsze
-
Usługi double i triple play w 2011 r.
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
-
Substytucja usług głosowych w Polsce i UE