eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek aparatów cyfrowych 2005

Rynek aparatów cyfrowych 2005

2006-03-12 00:05

Rynek aparatów cyfrowych 2005

© fot. mat. prasowe

O prawie 70% wzrósł rynek aparatów cyfrowych w 2005 r. w stosunku do poprzedniego - informuje IDC. W ubiegłym roku w Polsce sprzedano prawie 905 tys. sztuk aparatów cyfrowych, czyli ok. 373 tys. urządzeń więcej niż w roku 2004.

Przeczytaj także: Aparaty cyfrowe w Polsce VII-IX 2005

Zaskakuje również poziom obrotów przewyższający 200 milionów Euro. Wynik ten oznacza prawie 70-procentowy wzrost wartości rynku w porównaniu z rokiem 2004. "Fakt, że dynamika obrotów w 2005 była porównywalna do ilościowego wzrostu sprzedaży to dość interesujący aspekt ostatnich zmian na rynku aparatów cyfrowych" - zauważa Joanna Pupkowska, analityk polskiego oddziału IDC. "Najwyraźniej w wyniku przesunięcia się preferencji konsumenckich w kierunku bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń producentom udało się zrekompensować spadek obrotów wywołany ubiegłorocznym drastycznym spadkiem cen. Średnia kwota przeznaczana na zakup aparatu cyfrowego w roku 2005 właściwie nie zmieniła się pomimo sporego spadku średnich cen detalicznych".

Podczas gdy w 2004 r. najczęściej sprzedawały się aparaty z matrycą 3 megapikseli, stanowiąc ok. 42% procent całej sprzedaży, w roku 2005 dominowały modele o rozdzielczości 4 megapikseli, które stanowiły prawie 35% liczby wszystkich sprzedanych aparatów. Największą popularnością cieszyły się modele w przedziale cenowym 125-200 Euro stanowiąc niemal 35% wszystkich aparatów sprzedanych w ubiegłym roku.

fot. mat. prasowe


IDC przewiduje, że w 2006 r. sprzeda się łącznie prawie 1 milion 250 tys. urządzeń, a liczba ta ma dalej rosnąć, nawet do poziomu 1,5 miliona w roku 2007. Jak twierdzi Nickolay Grigorov, koordynator badania w regionie CEMA: "Polska jest drugim po Rosji największym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej jeśli chodzi o sprzedaż aparatów, jednak nasycenie gospodarstw domowych pod tym względem oscyluje jedynie wokół 13%. Jest to wciąż relatywnie niski wskaźnik w porównaniu z pozostałymi krajami tego regionu."

Zdaniem IDC, niskie nasycenie rynku oraz zakładany systematyczny wzrost średnich dochodów gospodarstw domowych wskazują na ogromny potencjał rynku polskiego jeśli chodzi o sprzedaż aparatów cyfrowych w przyszłości.

Badanie IDC na temat rynku aparatów cyfrowych zostało przeprowadzone w oparciu o metodę podażową. Raport dokonuje pomiaru sprzedaży poszczególnych producentów bezpośrednio do użytkownika końcowego, jak i do dystrybutorów, sieci handlowych, szeroko pojętego kanału foto oraz kanału sprzedaży internetowej. Badanie zawiera dane dotyczące wielkości wyszczególnionych segmentów rynku oraz udziałów poszczególnych producentów. Ponadto ocenia strukturę sprzedaży w ujęciu ilościowym i wartościowym, według poszczególnych segmentów rozdzielczości, a także analizuje kanały dystrybucji.

Przeczytaj także: Aparaty cyfrowe na topie Aparaty cyfrowe na topie

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: