eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Za co kochamy dyskonty?

Za co kochamy dyskonty?

2016-07-14 09:17

Przeczytaj także: Sieci dyskontowe w Polsce w 2015 roku


Promocje cenowe to już za mało by przyciągnąć shoppera do sklepu


„Polski kupujący jest coraz bardziej wrażliwy na promocje” – opowiada Małgorzata Głos – „w 2015 r co trzeci był w skłonny zmienić sklep ze względu na oferowane promocje, podczas gdy 2007 r taką chęć deklarował tylko jeden na 10 shopperów. Dyskonty oferują coś więcej niż tylko obniżki cen – dzięki wprowadzaniu ograniczonych czasowo ofert (in-outów) dają shopperom poczucie, że kupują coś wyjątkowego, limitowanego, niedostępnego w innych sklepach”.

O sukcesie promocji w dyskontach świadczy fakt, że aż 63% regularnych klientów dyskontów twierdzi, że są one atrakcyjne i interesujące. Są one też tematem codziennych rozmów zarówno w rodzinie jak i w pracy.

Co jeszcze stoi za sukcesem dyskontów?


Sukcesu dyskontów nie byłoby bez poprawy ich wizerunku. W percepcji shopperów samo słowo „dyskont” kojarzy się negatywnie, ale to wielka zasługa sieci handlowych zaliczanych do dyskontów, że nikt o nich nie myśli w tych kategoriach. Nadążanie za trendami konsumenckimi, a często ich kształtowanie (jak chociażby trend gotowania), angażowanie się w akcje społeczne, odwołania do lokalności i polskości – to wszystko powoduje, że shopperzy nie tylko chętnie odwiedzają dyskonty, ale też rekomendują je innym i głośno o tym mówią.
„W najbliższych latach będziemy zapewne obserwować dalszą ekspansję numeryczną dyskontów, choć ze względu na rosnącą saturację, nie będzie ona już tak dynamiczna. Okaże się również, czy polskie dyskonty skorzystają z doświadczeń z innych rynków europejskich i zainwestują w e-commerce czy może również w nowe formaty sklepów” – podsumowuje Małgorzata Głos.

O badaniu
„Dyskonty: w obliczu wyzwania” to raport z maja 2016 r., opisujący trendy w rozwoju dyskontów oraz w zachowaniach osób kupujących na rynku polskim i europejskim, analizujący rozwój poszczególnych kategorii w dyskontach na przestrzeni ostatnich 5 lat. W raporcie zostały wykorzystane wyniki jakościowych i ilościowych badań konsumenckich oraz analizy danych paragonowych z dyskontów dostarczające wiedzę o kategoriach na poziomie marek i poszczególnych produktów.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: