eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela

Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela

2016-06-28 12:17

Przeczytaj także: E-commerce: jest sposób na nieaktywnych klientów?


Na rynku w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców rozwijają się firmy, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi.
Przedsiębiorcom oferuje się także pomoc w innych obszarach, np. wykonaniu sesji zdjęciowej albo przygotowaniu profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – tłumaczy Agata Wartak z Eniro Polska - firmy, która uruchomiła na początku br. dedykowaną ofertę dla sektora e-commerce i przedsiębiorstw, które planują otwarcie e-sklepu.

Właściciele sklepów internetowych chcąc utrzymać się na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce, muszą podążać za obowiązującymi trendami i potrzebami klientów oraz analizować i wdrażać dla swojego biznesu optymalne rozwiązania. Z badania PBS zrealizowanego na zlecenie Eniro Polska wynika jednak, że 35% przedsiębiorców wciąż nie ma mobilnej wersji swojego sklepu, ale 60% z nich deklaruje, że chciałoby taką wersję uruchomić, żeby zwiększyć atrakcyjność e-sklepu.

fot. mat. prasowe

Jaki procent wszystkich internautów odwiedzających Pana/i e-sklep dokonuje zakupu?

48% badanych nie potrafi określić ,jaki odsetek wszystkich internautów odwiedzających ich stronę stanowią osoby, które zdecydowały się na zakup.


Firmy nie analizują również szczegółowo konwersji osób odwiedzających e-sklep do transakcji. Jak pokazało badanie, prawie połowa właścicieli sklepów, bo aż 48% nie potrafiła określić jaki % odwiedzających dokonuje zakupu.
Zbieranie i analizowanie statystyk dotyczących ruchu na stronie oraz liczby i wartości transakcji dokonanych w e-sklepie jest ważne, ponieważ pozwala zweryfikować efektywność działań marketingowych i wybrać te, które faktycznie mają wpływ na wzrost sprzedaży w e-sklepie. Sami rekomendujemy przedsiębiorcom bieżącą weryfikację konwersji, dlatego zdecydowaliśmy się z myślą o właścicielach sklepów wdrożyć dedykowaną dla nich platformę e-sklepową – komentuje Agata Wartak kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.

fot. mat. prasowe

Czy sprzedaje Pan(i) produkty tylko w Polsce, czy także poza granicami kraju?

50% badanych sprzedaje produkty tylko na terenie Polski.


Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy 23 tys. Korzyści z rozwoju e-handlu powinny być więc nadal odczuwalne zarówno dla Klientów, jak dla samych przedsiębiorców, którzy będą coraz bardziej potrzebować sprawdzonych rozwiązań wspomagających proces sprzedaży i zarządzania e-sklepem.

fot. mat. prasowe

Czy zatrudnił(a) Pan(i) kogoś do prowadzenia e-sklepu?

37% badanych zatrudnia kogoś do pomocy przy prowadzeniu e-sklepu.


poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: