eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Obsługa klienta: czy polskie firmy IT są gotowe na obcokrajowców?

Obsługa klienta: czy polskie firmy IT są gotowe na obcokrajowców?

2015-11-18 11:18

Przeczytaj także: Negatywne opinie klientów można przekuć w sukces


Badanie OBOAK pokazuje, że w kontakcie bezpośrednim firmy mają umiejętności językowe, komunikacyjne do podjęcia współpracy z klientami z zagranicy, bardzo rzadko jednak prowadzą komunikację w języku angielskim lub jakimkolwiek innym poprzez media społecznościowe, a większość nie przygotowuje nawet strony internetowej w języku angielskim.
Myślę, że polskie firmy IT nie mają się czego wstydzić jeśli chodzi o jakość świadczonych usług i poziom komunikacji - mówi Marcin Wieczorek, Design Manager w Lizard Media. W wielu mniejszych firmach istnieje lęk przed pierwszym kontaktem i projektem z zagranicznym klientem, ale w większości przypadków zupełnie niepotrzebnie - tłumaczy Marcin Wieczorek.

Pomysłodawcy badania, firma Lizard Media z Bielska-Białej, zamierza zachęcać małe i średnie firmy IT w Polsce do zdobywania klientów z Zachodu. Firma chce również promować wizerunek polskich informatyków jako zaangażowanych fachowców godnych zaufania i współpracy.
Widzimy potencjał polskich firm, które mają świetne pomysły i umiejętności, ale potrzebują pieniędzy do rozwoju. Te pieniądze można pozyskać pracując dla klientów z Zachodu przyzwyczajonych do znacznie wyższych stawek niż te w Polsce. Polskie firmy z kolei z tej współpracy mogą wynieść doświadczenie marketingowe jak te pomysły sprzedawać i promować, aby stawały się modne globalnie - tłumaczy Paweł Biliński z Lizard Media.

Jednym z pomysłów na promocję polskich firm jest obecność publikacji na ich temat w języku angielskim na portalach branżowych na Zachodzie.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w formie tajemniczego klienta i objęło swym zasięgiem polskie firmy sektora eCommerce, które nie stanowią spółek powiązanych z zagranicznymi firmami oraz nie posiadają spółek zależnych za granicą. Badanie obejmowało warstwę informacyjno-wizerunkową firm, komunikację w mediach społecznościowych, bezpośredni kontakt w języku obcym - mailowy i telefoniczny oraz znajomość metodyk pracy i rozliczania powszechnych na Zachodzie.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: