Obsługa klienta: czy polskie firmy IT są gotowe na obcokrajowców?
2015-11-18 11:18
Przeczytaj także: Negatywne opinie klientów można przekuć w sukces
Badanie OBOAK pokazuje, że w kontakcie bezpośrednim firmy mają umiejętności językowe, komunikacyjne do podjęcia współpracy z klientami z zagranicy, bardzo rzadko jednak prowadzą komunikację w języku angielskim lub jakimkolwiek innym poprzez media społecznościowe, a większość nie przygotowuje nawet strony internetowej w języku angielskim.
Myślę, że polskie firmy IT nie mają się czego wstydzić jeśli chodzi o jakość świadczonych usług i poziom komunikacji - mówi Marcin Wieczorek, Design Manager w Lizard Media. W wielu mniejszych firmach istnieje lęk przed pierwszym kontaktem i projektem z zagranicznym klientem, ale w większości przypadków zupełnie niepotrzebnie - tłumaczy Marcin Wieczorek.
Pomysłodawcy badania, firma Lizard Media z Bielska-Białej, zamierza zachęcać małe i średnie firmy IT w Polsce do zdobywania klientów z Zachodu. Firma chce również promować wizerunek polskich informatyków jako zaangażowanych fachowców godnych zaufania i współpracy.
Widzimy potencjał polskich firm, które mają świetne pomysły i umiejętności, ale potrzebują pieniędzy do rozwoju. Te pieniądze można pozyskać pracując dla klientów z Zachodu przyzwyczajonych do znacznie wyższych stawek niż te w Polsce. Polskie firmy z kolei z tej współpracy mogą wynieść doświadczenie marketingowe jak te pomysły sprzedawać i promować, aby stawały się modne globalnie - tłumaczy Paweł Biliński z Lizard Media.
Jednym z pomysłów na promocję polskich firm jest obecność publikacji na ich temat w języku angielskim na portalach branżowych na Zachodzie.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w formie tajemniczego klienta i objęło swym zasięgiem polskie firmy sektora eCommerce, które nie stanowią spółek powiązanych z zagranicznymi firmami oraz nie posiadają spółek zależnych za granicą. Badanie obejmowało warstwę informacyjno-wizerunkową firm, komunikację w mediach społecznościowych, bezpośredni kontakt w języku obcym - mailowy i telefoniczny oraz znajomość metodyk pracy i rozliczania powszechnych na Zachodzie.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
-
Branża IT ma do odzyskania ponad 400 mln zł
-
5 etapów obsługi klienta
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
-
Obsługa trudnego klienta - kamizelki ratunkowe
-
Nadchodzi nowoczesna obsługa klienta
-
Dzwoni nieznany klient? - mamy dla Ciebie 4 złe wiadomości
-
Rośnie polski eksport IT
-
Polacy wybierają tradycyjne kanały komunikacji
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)