Są chętni na luksusowe samochody
2015-11-15 00:30
Są chętni na luksusowe samochody © ffly - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2015
Za nami 14 już edycja cyklicznego raportu Bain & Company poświęcona rynkowi dóbr luksusowych na świecie. Najnowsze opracowanie powstało we współpracy z Fondazione Altagamma - fundacją, która zrzesza producentów dóbr luksusowych z regionu Włoch. Autorzy badania wzięli pod lupę dziesięć segmentów rynkowych, m.in. hotelarski, alkoholowy, designu, prywatnych samolotów oraz sztuki.Analiza dowiodła, że największy wzrost w odniesieniu do minionego roku (8 proc.) stał się udziałem rynku samochodów luksusowych, rynek hotelarski zanotował wzrost o 7 proc., a rynkowi luksusowych dóbr osobistych (w tym moda, dodatki skórzane, zegarki, biżuteria, perfumy i kosmetyki) udało się urosnąć o 6 proc.
Tylko rynek luksusowych samochodów ma w tym roku szansę wzrosnąć o ponad 50 mld euro, osiągając poziom 405 mld euro. Przy założeniu stałych kursów walutowych jest to równoznaczne ze wzrostem na poziomie 8 proc. Za taki wynik w znacznej mierze odpowiada korzystna sytuacja w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Zachodniej. W przypadku drugiego pod kątem wartości rynku – luksusowych dóbr osobistych, wzrost wyniesie 29 mld euro, co realnie stanowi jedynie 1-2 proc. (przy założeniu stałych kursów walutowych) w stosunku do ubiegłego roku. Wśród przyczyn hamujących znalazły się: silna pozycja dolara, kryzys giełdowy w Chinach oraz spadek cen ropy.
fot. ffly - Fotolia.com
Są chętni na luksusowe samochody
Z badania wynika, że najwięcej osobistych dóbr luksusowych na świecie kupują chińscy konsumenci – aż 31 proc. Za nimi są Amerykanie – 24%, a na trzecim miejscu Europejczycy z wynikiem 18%. Co ciekawe znaczny wzrost notuje sprzedaż internetowa. Według badań, w 2015 roku osiągnie ona 7 proc. udziałów w rynku, czyli prawie dwa razy więcej niż w 2012 roku, kiedy to pojawiła się w badaniu po raz pierwszy. Wyniki raportu wskazują również na znaczący wzrost sprzedaży luksusowych produktów w obniżonych cenach – w 2015 roku 35% rynku dóbr luksusowych to produkty które zostały zakupione po obniżonej cenie.
Producenci dóbr luksusowych zwiększali ceny produktów uważając, że będzie to równoznaczne z podwyższeniem ekskluzywności na rynku. Ta strategia nie przyniosła jednak efektu. Obecnie muszą oni zatem poradzić sobie z zadaniem odbudowania zaufania do marek, a nie tylko chwilowemu zapobiegnięciu wahaniom rynkowym – podsumowuje Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Dobra luksusowe odporne na wojny i kryzysy
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
-
Dobra luksusowe: polski rynek notuje rekordową wartość
-
Dobra luksusowe łapią oddech po pandemii. Przychody wzrosły o 21 proc.
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
-
Sprzedaż biżuterii z diamentami wzrosła o 30%
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)