eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Relacje inwestorskie: trendy 2015

Relacje inwestorskie: trendy 2015

2015-09-23 11:14

Przeczytaj także: Firmy internetowe na giełdzie: czy dają zarobić?


Plany włączenia społecznościówki do komunikacji z inwestorem obecnie są skromne. Ponad 20% badanych argumentowało to zbyt wysokim kosztem i małą efektywnością. Zarzucano też „niską wiarygodność” tego medium dla inwestorów. Ten argument jednak w dłuższej perspektywie nie utrzyma się. 25% spółek jako główny trend wskazało rozwój IR w social media, co 5 duża spółka chce prowadzić co najmniej jeden profil społecznościowy.
- To pokazuje w naszej opinii, że choć na razie media społecznościowe wzbudzają u emitentów duże wątpliwości i obawy, są oni świadomi, że wejście na rynek nowego pokolenia inwestorów, nawykłych do używania Twittera czy FB, poniekąd wymusi wprowadzenie tego kanału do bieżących narządzi komunikacji – pointuje Sebastian Krawczyk.

Komentarze i opinie, którymi podzielili się uczestnicy badania, nakreśliły obszary wymagające intensywnych działań edukacyjnych.
- Uderzyła nas duża bierność emitentów i ograniczanie się do absolutnego minimum komunikacyjnego – zauważa Sebastian Krawczyk – Bardzo często wskazywali na to, że inwestorzy nie informują o tym, z jakich narzędzi czy kanałów komunikacji chcieliby korzystać.

Poza „obowiązkowymi” okresowymi konferencjami, inwestorzy muszą się zazwyczaj upomnieć się o spotkanie 1-on-1. Z zagranicznymi interesariuszami emitenci kontaktują się, gdy naprawdę muszą.

Równie niepokojącym sygnałem płynącym z badania jest dość niska wiedza o nowych technologiach wykorzystywanych w komunikacji IR, tj. raporty multimedialne czy aplikacje mobilne. 41% respondentów utożsamia umieszczenie na www scanu lub PDF-a raportu okresowego z zaawansowanym narzędziem, jakim są onlineowe raporty zintegrowane. Podobnie wygląda kwestia aplikacji mobilnych dla inwestorów, do których włączane są aplikacje np. dla handlowców czy klientów bankowości zdalnej.

Nawet silnie promowane przez GPW zdalne WZA są narzędziem wzbudzającym wiele wątpliwości – nie tylko emitentów, ale podobno także wśród inwestorów. Obecnie korzysta z nich zaledwie 6% ankietowanych i zaledwie 13% z tych, którzy dotąd nie korzystali, planuje je wprowadzić. Najczęstszym powodem, dla którego e-WZA mają „pod górkę” jest ryzyko formalno-prawne (17% komentarzy*), w dalszej kolejności są koszty.
- Spółki często nie podejmują w ogóle pewnych działań z uwagi na ryzyko formalno-prawne lub jak same to określają „niską wiarygodność”. W przypadku zdalnego walnego dodatkowym hamulcem są oczywiście koszty. – kontynuuje Krawczyk – Brak oczekiwanych efektów i odpowiednich zasobów bardzo często pojawiały się jako uzasadnienie dla niekorzystania z jakiegoś narzędzia. Prostym rozwiązaniem jest uzyskanie niezbędnego doświadczenia i kompetencji na rynku.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca br. Wzięło w nim udział 126 spółek notowanych zarówno na GPW jak i NewConnect. Celem, jaki postawili sobie organizatorzy, było stworzenie benchmarku narzędzi i sposobów komunikacji z inwestorami, zweryfikowanych przez praktyków IR, a także wytyczenie trendów rozwoju IR na najbliższą przyszłość.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: