eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nie ma dnia bez smartfona

Nie ma dnia bez smartfona

2015-07-20 10:32

Przeczytaj także: BYOD a wyciek danych firmowych


Mobilność to wolność


Dla 32% uczestników badania mobilność kojarzy się z wolnością, rozumianą przede wszystkim jako możliwość korzystania z urządzenia gdziekolwiek się jest (szczególnie w podróży, w trakcie przemieszczania się). Już sam fakt posiadania urządzenia mobilnego daje poczucie wolności. Dla badanych kluczowa jest swoboda oraz bycie w łączności z życiem społecznym i biznesowym w dowolnym czasie i miejscu.

Smartfon vs tablet


Z raportu wynika, że dla zdecydowanej większości użytkowników mobilnych tablet jest tylko dodatkowym urządzeniem, które nie może zastąpić smartfona. Opinię tę podkreśla fakt, że osoby posiadające oba urządzenia użytkują smartfon tyle samo czasu w porównaniu do tych, którzy nie mają tableta.

Badani utożsamiają mobilność z własnym smartfonem (54% wskazań). Jedynie 14% jako swoje pierwsze i główne urządzenie mobilne wymienia tablet lub czytnik. Co ciekawe, aż 73% posiadaczy smartfonów dysponuje tabletem. Posiadacze dwóch urządzeń (telefon i tablet) najliczniej reprezentowani są przez grupę w wieku 35+ (w tej grupie wiekowej aż 81% użytkowników smartfonów ma również tablet). Grupa ta identyfikowana jest jako ta, której w porównaniu z młodszym pokoleniem łatwiej kupić dodatkowy sprzęt. Poza tym, wiele osób 35+ wykorzystuje tablet do pracy, często jako urządzenie zastępujące komputer stacjonarny lub notebook.

Badanie „2014 Mobile Behavior Report” wskazuje ponadto, że:
  • 65% badanych używa tabletu podczas oglądania telewizji przynajmniej raz dziennie,
  • 41% użytkowników korzysta z tabletu i smartfonu jednocześnie przynajmniej raz dziennie,
  • tablety w porównaniu do smartfonów używane są częściej w domu,
  • tablety wykorzystywane są najczęściej do korzystania z poczty e-mail (69%) oraz wyszukiwania informacji (70%) w sieci (przynajmniej raz dziennie),
  • smartfony najczęściej wykorzystywane są do obsługi poczty e-mail (91%) oraz wysyłania wiadomości tekstowych (90% wskazań),
  • tablety w porównaniu do smartfonów częściej używane są do działań biernych, takich jak oglądanie filmów (40% na tablecie, 30% na smartfonie), czy czytanie (57% na tablecie, 43% na smartfonie),
  • tablety są częściej wykorzystywane do przeglądania stron i mediów typu: Twitter, YouTube, Amazon, Facebook, portale informacyjne czy wyszukiwarki internetowe. Smartfony częściej wykorzystuje się do przeglądania Yahoo, Pinterest czy informacji o pogodzie.

Co jest ważne dla użytkowników?


W kontekście kontaktu z biznesem większość badanych zwraca uwagę na dostępność użytecznych treści, bezproblemowe użytkowanie serwisów oraz wyrazistość marki produktu. Ludziom najbardziej zależy na bezproblemowym dostępie do interesujących ich treści, niezależnie od tego, z jakiego narzędzia właśnie korzystają. Wyniki raportu jednoznacznie wskazują, że na rynku nadal są duże potrzeby doskonalenia mobilnej komunikacji firm z klientami. Dla biznesu dobre kierunki rozwoju to optymalizacja stron internetowych na potrzeby urządzeń mobilnych oraz podejmowanie komunikacji bezpośredniej z użytkownikami. Firmy, które lepiej sprostają tym wymaganiom będą łatwiej wygrywać wyścig o klientów.
„Jeśli dziś firma chce na bieżąco wychwytywać szanse płynące z mobilności, potrzebuje technologii, która w czasie rzeczywistym da jej wiedzę o aktywnościach i zachowaniu jej obecnych i potencjalnych klientów. Taka wiedza jednak nie wystarczy. Potrzeba również umiejętności właściwego i do tego szybkiego działania, adekwatnego do indywidualnych oczekiwań i sytuacji klienta. A to wymaga wdrożenia określonych procesów i kompetencji, które w tradycyjnych modelach biznesowych zazwyczaj są nie niewystarczające lub ich nie ma. To umiejętne powiązanie technologii z nowymi procesami ukierunkowanymi na obsługę, dialog i współpracę z użytkownikami mobilnymi jest dziś dla firm jednym z głównych wyzwań” – powiedział Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: