eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi biznesowe potrzebują wprawnego zarządzania

Usługi biznesowe potrzebują wprawnego zarządzania

2015-02-03 09:39

Usługi biznesowe potrzebują wprawnego zarządzania

Globalne centra usług biznesowych potrzebują kadry zarządzającej © 06photo - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Najbliższe trzy lata przyniosą centralizację usług wspólnych (ang. Global Business Services – GBS) służącą skupieniu ich w obrębie jednej organizacji - prognozuje 75 procent dostawców usług biznesowych, informatycznych i doradczych. Nie należy się jednak spodziewać, aby w najbliższych trzech latach globalnymi centrami usług biznesowych zarządzali dedykowani im menedżerowie. Chociaż potrzeba ustanowienia takiej funkcji niewątpliwie istnieje.

Przeczytaj także: Polski sektor BPO liderem regionu

Biorąc pod uwagę, że Polska jest obecnie jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usługowych, centralizacja usług wspólnych jest z perspektywy naszego kraju niezwykle istotna. Stoimy bowiem przed szansą przyciągnięcia kolejnych inwestorów.
Globalne centra usług biznesowych tworzą największe firmy międzynarodowe i przyciągnięcie ich do Polski może przyczynić się do stworzenia wielu wartościowych miejsc pracy – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

I dodaje – Usługi biznesowe, takie jak rachunkowość, wsparcie IT, czy usługi HR są nadal traktowane w korporacjach jako typowe funkcje wsparcia i stąd też dominuje model zarządzania, w którym każdy obszar biznesowy nadzoruje wspierające go funkcje dostarczane przez centrum GBS.

fot. mat. prasowe

Global Business Services a modele zarządzania

Większość firm organizuje centra usług biznesowych według kryteriów geograficznych (78% wskazań)


Zdaniem ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu KPMG International:
  • większość firm organizuje centra usług biznesowych według kryteriów geograficznych (78% wskazań) oraz zakresu oferowanych usług (87% wskazań);
  • globalne centra usług biznesowych tworzone i zarządzane centralnie w ramach jednej organizacji są na razie mało powszechnym rozwiązaniem (78% wskazań);
  • w ciągu najbliższych 3 lat dojdzie do znaczących zmian podejścia do usług biznesowych i centra GBS będą powszechnie stosowanym przez firmy (75% respondentów);
  • w ciągu najbliższych 3 lat nie należy się spodziewać powoływania dedykowanych menedżerów najwyższego szczebla, którzy będą odpowiedzialni wyłącznie za zarządzanie globalnymi centrami usług biznesowych – pomimo stosunkowo wysokiej świadomości potrzeby ustanowienia takiej funkcji (40% respondentów), posiada ją zaledwie 4% globalnych firm, a kolejne 6% planuje ją utworzyć.

O BADANIU:
The Global Shared Services and Outsourcing Advisory Pulse Survey to globalna, kwartalna ankieta przeprowadzana przez KPMG International wśród 248 wiodących dostawców usług biznesowych i informatycznych oraz specjalistów KPMG.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: