Usługi biznesowe potrzebują wprawnego zarządzania
2015-02-03 09:39
Globalne centra usług biznesowych potrzebują kadry zarządzającej © 06photo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polski sektor BPO liderem regionu
Biorąc pod uwagę, że Polska jest obecnie jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usługowych, centralizacja usług wspólnych jest z perspektywy naszego kraju niezwykle istotna. Stoimy bowiem przed szansą przyciągnięcia kolejnych inwestorów.Globalne centra usług biznesowych tworzą największe firmy międzynarodowe i przyciągnięcie ich do Polski może przyczynić się do stworzenia wielu wartościowych miejsc pracy – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
I dodaje – Usługi biznesowe, takie jak rachunkowość, wsparcie IT, czy usługi HR są nadal traktowane w korporacjach jako typowe funkcje wsparcia i stąd też dominuje model zarządzania, w którym każdy obszar biznesowy nadzoruje wspierające go funkcje dostarczane przez centrum GBS.
fot. mat. prasowe
Global Business Services a modele zarządzania
Zdaniem ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu KPMG International:
- większość firm organizuje centra usług biznesowych według kryteriów geograficznych (78% wskazań) oraz zakresu oferowanych usług (87% wskazań);
- globalne centra usług biznesowych tworzone i zarządzane centralnie w ramach jednej organizacji są na razie mało powszechnym rozwiązaniem (78% wskazań);
- w ciągu najbliższych 3 lat dojdzie do znaczących zmian podejścia do usług biznesowych i centra GBS będą powszechnie stosowanym przez firmy (75% respondentów);
- w ciągu najbliższych 3 lat nie należy się spodziewać powoływania dedykowanych menedżerów najwyższego szczebla, którzy będą odpowiedzialni wyłącznie za zarządzanie globalnymi centrami usług biznesowych – pomimo stosunkowo wysokiej świadomości potrzeby ustanowienia takiej funkcji (40% respondentów), posiada ją zaledwie 4% globalnych firm, a kolejne 6% planuje ją utworzyć.
O BADANIU:
The Global Shared Services and Outsourcing Advisory Pulse Survey to globalna, kwartalna ankieta przeprowadzana przez KPMG International wśród 248 wiodących dostawców usług biznesowych i informatycznych oraz specjalistów KPMG.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża BSS: mniej ofert pracy, więcej kłopotów z rekrutacją pracowników
-
Centra usług wspólnych pojawiają się w mniejszych miastach
-
ABSL: świetlana przyszłość przed centrami usług dla biznesu?
-
7 mitów na temat pracy w branży Business Support Services
-
BSS: jaki rynek pracy w usługach dla biznesu?
-
BSS: usługi dla biznesu walczą o talenty i podnoszą wynagrodzenia
-
Wynagrodzenia w usługach dla biznesu w 2021 roku
-
Usługi dla biznesu: gdzie są szanse na nowe biura BPO/SSC?
-
Praca w branży usług wspólnych. Ile można zarobić? Jacy kandydaci pożądani?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)