eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy świąteczne: porównujemy online, kupujemy w galerii

Zakupy świąteczne: porównujemy online, kupujemy w galerii

2014-12-16 12:46

Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013


Sklep internetowy wybieramy wówczas, gdy zamierzamy podarować najbliższym filmy (46 proc.) oraz płyty z muzyką (46 proc.), sprzęt elektroniczny (44 proc.) i gry komputerowe (43 proc.). Podobny trend utrzymuje się w innych krajach europejskich. Wyjątkiem jest sprzęt elektroniczny, który Europejczycy, kupują przede wszystkim w tradycyjnych sklepach. Z kolei zakup żywności przez Internet zyskał w Polsce jedynie 13 proc. zwolenników, a produktów związanych z urodą i zdrowiem 27 proc.

Szukamy w Internecie ale kupujemy w sklepie stacjonarnym


Tylko 15 proc. Polaków zapytanych czy zdarza się im oglądać prezenty w tradycyjnych sklepach, a potem kupować je w Internecie, odpowiedziało, że nigdy tego nie robią. Aż 54 proc. ankietowanych zadeklarowało, że robi tak „czasem”, a jedna czwarta, że „często”. Z internetowej wyszukiwarki oraz internetowej porównywarki korzysta aż 9 na 10 ankietowanych Polaków. Pod tym względem wypadamy nieco lepiej niż reszta ankietowanych krajów. Ponad połowa Polaków potrzebnych informacji szuka także w mediach społecznościowych (reszta krajów 47 proc.).

Komputer vs urządzenia mobilne – kanał zakupów internetowych


W tym roku respondentów zapytano także czy swoich smartfonów używają lub zamierzają używać w celach zakupowych. Na pierwsze pytanie twierdzącej odpowiedzi udzieliło 25 proc. (o 6 pp. więcej niż rok wcześniej), a na drugie 66 proc. Polaków.
„Polska wraz z Portugalią, Ukrainą, Rosją i Grecją znalazła się w grupie krajów, w których różnice pomiędzy tymi dwiema odpowiedziami sięgają ponad 25 proc., a to oznacza, że m-commerce w tych państwach ma jeszcze ogromny potencjał rozwoju. Badanie pokazało, że najbardziej dojrzałe rynki pod tym względem to Wielka Brytania, Niemcy, Szwajcaria i Luksemburg” – mówi Jakub Rosiecki, Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.

Dzielenie się swoją opinią w mediach społecznościowych


Jak wynika z badania, Polacy chętnie dzielą się swoimi zakupowymi spostrzeżeniami w social media. Aż 66 proc. z nas zamieszcza swoje opinie i rekomendacje na temat produktu, a 52 proc. informacje na temat ceny. W mediach społecznościowych swoimi opiniami częściej dzielą się mężczyźni niż kobiety:
  • komentarz o produkcie/rekomendacja: 69 proc. mężczyźni v 63 proc. kobiety,
  • opinia o produkcie: 61 proc. mężczyźni v 52 proc. kobiety,
  • opinia/rada o cenach: 62 proc. mężczyźni v 42 proc. kobiety,
  • opinia o wyprzedażach/promocjach: 57 proc. v 43 proc. kobiety.

poprzednia  

1 2

Inflacja XI 2014

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • rabra / 2014-12-17 22:35:10

    Wszystko kupuję online :), prezenty, jedzenie. Dzisiaj mam już zamówione duże zakupy na Święta, na myśl o kolejkach w marketach cierpnie mi skóra, udało mi się znaleźć w dobrej cenie ekologiczną mieszankę wigilijną https://www.frisco.pl/pid,40274/n,bio-planet--mieszanka-wigilijna-bio/stn,product mniam! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: