Działania CSR - jak funkcjonują w polskich firmach?
2014-12-01 13:33
Ochrona środowiska najważniejszym wyzwaniem © pkproject - Fotolia.com
Przeczytaj także: W biznesie dobre praktyki tylko na papierze
Ochrona środowiska najważniejszym wyzwaniem
Firmy, zapytane o konkretne wyzwania, które są najważniejsze z ich punktu widzenia, zdecydowanie najczęściej (50%) wskazywały na ochronę środowiska naturalnego. Co ważne, jest to najistotniejsza kwestia nie tylko dla firm przemysłowych (56%), które poprzez produkcję mają bezpośredni negatywny wpływ na środowisko, ale także dla przedsiębiorstw z sektora usług (38%).Drugim najważniejszym wyzwaniem z punktu widzenia badanych przedsiębiorstw jest rozwój społeczności lokalnych. To wyzwanie zdecydowanie częściej wskazywane było przez firmy przemysłowe (40%) niż usługowe (29%).
Natomiast najrzadziej wskazywano na istotność edukacji w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji (10%) oraz profilaktykę zdrowotną (4%). Przyczyną może być przeświadczenie, że w tego typu działania powinny angażować się przede wszystkim firmy, które dostarczają produkty szkodliwe dla zdrowia lub mogące prowadzić do uzależnień.
fot. mat. prasowe
Najistotniejsze wyzwania
fot. mat. prasowe
Firmy usługowe a firmy przemysłowe - najważniejsze wyzwania
Korzyści z działań zgodnych z koncepcją CSR
Ponad trzy czwarte (77%) przedstawicieli dużych i średnich firm obecnych w Polsce jest zdania, że prowadzenie działalności biznesowej zgodnie z koncepcją CSR ma korzystny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Takie przekonanie nieznacznie rzadziej wyrażają przedstawiciele najwyższej kadry kierowniczej (73% wskazań) niż pozostali pracownicy (81%).Najczęściej wskazywaną potencjalną korzyścią jest poprawa wizerunku firmy na rynku – ponad połowa (52%) badanych uważa, że może być to efekt prowadzenia działań CSR. Kolejnym ważnym benefitem, jaki może odnieść firma, jest wzrost akceptacji przez otoczenie, na co wskazuje ponad jedna trzecia przedstawicieli dużych i średnich przedsiębiorstw.
fot. mat. prasowe
Korzyści, jakie przynosi CSR
Doświadczenia różnych firm pokazują, że CSR się opłaca. I choć widzą one w nim także przełożenie na wynik finansowy przedsiębiorstwa, to należy pamiętać o najważniejszym założeniu społecznej odpowiedzialności biznesu, jakim jest budowanie wartości dla wszystkich interesariuszy firmy. Tylko przy tak pojętym CSR można myśleć o rentownym i zrównoważonym wzroście – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Raporty CSR 2013
-
Strategia CSR to rzadkość
-
Czy CSR zmieni polskie firmy?
-
Strategia CSR wciąż mało znana firmom
-
CSR 24/7: ranking przesiębiorstw 2009
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
-
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
-
Ulga na wsparcie kultury. Kto i kiedy może skorzystać z ulgi na sponsoring?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)