eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sieci handlowe w mediach III kw. 2014

Sieci handlowe w mediach III kw. 2014

2014-10-30 15:16

Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach II kw. 2014


Na blogach i forach trwa nieustanna wymiana informacji o korzystnych ofertach oraz chwalenie się własnymi zdobyczami. Szczególnie aktywne są fora kobiece i blogi poświęcone urodzie i modzie. „Krem matujący z Garnier” (pinger.pl), „szampony i odżywki marki CeCe z linii Professional z olejkiem arganowym” (beauty-forum.pl), „zapach który odkryłam ostatnio, dzięki promocji w Biedronce” (be-lucky-girl.blogspot.com) - wyliczanka zdaje się nie mieć końca. Czasami ofertom sklepów trudno się oprzeć: „Wiem, że obiecałam jakiś czas temu, że nie będę nic kupowała. Ale niestety promocje w Rossie i Biedronce skusiły” - wyznaje jedna z blogerek na własnym blogu oraz Google Plus. Swoje internetowe zakątki ze zbiorem aktualnych okazji cenowych mają weganie („Promocja! #Lidl #sojowe #ryżowe #mleko”!), piwosze („W hipermarketach Carrefour do 7 lipca 12-pak Lecha za 22,99zł”) czy fani literatury („dostawa książek na przecenie w Tesco i wypatrzyłam tam trzeci tom przygód Cat Crawfield od Jeaniene Frost za 6,99!”). W social mediach każdy znajdzie wyprzedaż dla siebie.

Najważniejszym dla sieci handlowych wpisem w mediach społecznościowych w trzecim kwartale roku była jednak wzmianka zamieszczona przez dziennikarza i podróżnika Wojciecha Cejrowskiego. Na jego oficjalnym fanpage'u, śledzonym już przez niemal pół miliona osób, Cejrowski zamieścił swoje spostrzeżenia na temat jakości i cen produktów dostępnych w dyskontach Biedronki. W ocenie podróżnika, „Biedronka poszybowała w górę z jakością”. „Zazwyczaj towar produkowany dla sieci jest towarem najgorszym (...) Natomiast w Biedronie pojawiły się wędliny zapakowane bajerancko i smakujące zagranicą” - czytamy w komentarzu Cejrowskiego. Wpis polubiło ponad 2 tysiące osób, blisko 200 skomentowało, a 130 - udostępniło na swoich profilach. „Popieram!”, „Wojciech Cejrowski i jego genialne texty”, „Biedra rulez!” - to tylko niektóre z zamieszczonych przez internautów komentarzy. Ich wydźwięk był w większości przypadków pozytywny, a sieć wśród fanów Wojciecha Cejrowskiego znalazła zapewne nowych klientów.

O badaniu:
Analizie poddano ponad 100 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Biedronka, Tesco, Lidl, Żabka, Carrefour, Lewiatan Kaufland, Piotr i Paweł, POLOmarket oraz Freshmarket. W cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2014 roku.

Łukasz Jadaś,

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: