Zmiana dostawcy energii? Polskie firmy są na "tak"
2014-09-12 09:44
Przeczytaj także: Zmiana dostawcy energii: Polacy nie wiedzą jak się do tego zabrać
Przedsiębiorstwa zainteresowane ofertą dual fuel
Ponad 36% firm biorących udział w badaniu rozważa zmianę dostawcy gazu, ale dotąd na taki ruch zdecydowało się tylko 2% respondentów. Należy się jednak spodziewać, że w najbliższych latach sytuacja będzie ulegać dynamicznym zmianom. Oczywiście, także w przypadku gazu, decyzję o zmianie sprzedawcy determinuje przede wszystkim cena. Ponad połowa firm wykorzystujących gaz ziemny jest skłonna zmienić sprzedawcę tego paliwa, gdyby oznaczało to obniżenie rocznego rachunku o wartość rzędu 5%. 20-procentowe oszczędności skłoniłyby do zmiany sprzedawcy niemal wszystkie firmy (92%). Cena, wiarygodność dostawcy oraz komfort obsługi sprawiają, że niemal 3/4 uczestników badania wykorzystujących gaz ziemny chciałoby kupować energię i gaz u jednego sprzedawcy.
– Badania, które przeprowadziliśmy wśród przedsiębiorców pokazały, że aż trzy czwarte respondentów chętnie korzystałoby z jednego sprzedawcy gazu i energii elektrycznej. Dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów oferując pakiet łączący te media. Skorzystanie z naszej oferty pozwoli im na oszczędności, które wynikają z zakupu energii i gazu od jednego sprzedawcy. Ponadto, zapewniamy swoją pomoc w zakresie spełnienia koniecznych procedur i wykonujemy wszystkie czynności w imieniu klienta. To ważne, zwłaszcza że część badanych firm nie decyduje się na zmianę usługodawcy ze względu na obawy przed skomplikowanym i czasochłonnym procesem. – podsumowuje Wojciech Szwankowski – członek zarządu PKP Energetyka
Marka i jakość obsługi mają znaczenie
Okazuje się, że dla 65% badanych marka i wizerunek dostawcy ma duże znaczenie. Wynika to z faktu, że reputacja przekłada się na poczucie bezpieczeństwa, niezawodności i gwarancję dostaw energii. Firmy są też coraz bardziej wymagające jeśli chodzi o jakość współpracy. Prawie dwie trzecie badanych (63%) życzyłoby sobie dedykowanego opiekuna do obsługi. Niewiele mniej wskazuje drogę mailową (59%) jako preferowaną drogę kontaktu, 40% woli komunikację przez telefon, tylko 12% wybiera tradycyjną pocztę.
fot. mat. prasowe
Czy Państwa firma rozważa zmianę dostawcy energii?
Firmy stawiają na energooszczędność
Respondenci zgodnie odpowiadali (87%), że w ich firmach stosuje się działania zmniejszające zużycie energii. Blisko 82% firm korzysta z usług, które pomagają zoptymalizować wykorzystanie energii, Ponadto 58% dobiera odpowiednią ofertę u sprzedawcy.
Informacje o badaniu
Badanie na temat rynku gazu i energii elektrycznej w Polsce przeprowadzono w dniach 11.04-8.05.2014 na próbie 510 firm w całej Polsce (w tym 278 wykorzystujących gaz). Podmiotem realizujących projekt była firma ARC Rynek i Opinia. Badania realizowaną metodą CATI (wywiady telefoniczne). Respondenci zatrudniali co najmniej 50 pracowników. Analizie poddano organizacje reprezentujące m.in. administrację publiczną, przemysł ciężki i lekki oraz przemysł spożywczy, a także sklepy, sieci handlowe, punkty usługowe, biurowce, hotele i restauracje. W ankiecie wzięły udział osoby odpowiedzialne za wybór dostawcy energii i gazu w firmach oraz instytucjach publicznych.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Prąd od Plusa
-
Zmiana dostawcy energii korzystna?
-
Dostawcy energii: jak negocjować ofertę?
-
Energia elektryczna od Orange
-
UOKiK: rynek energetyczny w Polsce
-
Ceny energii: dostawcy zaniepokojeni
-
Ceny energii: porównanie ofert VII 2008
-
Zamrożenie cen prądu - limity rosną do 4000 kWh
-
Ujemne ceny energii - czy wytwórca zapłaci odbiorcy za zużycie?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)