eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaInwestycje › Globalne sieci handlowe w 2013 roku

Globalne sieci handlowe w 2013 roku

2014-06-13 12:24

Przeczytaj także: Globalne sieci handlowe w 2012 roku


Tokio to drugie miasto najchętniej wybierane przez międzynarodowe sieci handlowe. Liczba nowych uczestników rynku w Tokio w 2013 roku podwoiła się w stosunku do roku poprzedniego (48 podmiotów), co odzwierciedla powrót zaufania do japońskiej gospodarki. Połowa wszystkich nowych uczestników rynku (24 podmioty) pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a kolejne 18 to firmy europejskie. Hongkong i Abu Dhabi znalazły się na trzecim i czwartym miejscu z odpowiednio 43 i 42 nowymi uczestnikami rynku.

Londyn przyciąga zdecydowanie więcej międzynarodowych marek niż inne miasta, w ostatnim roku udało mu się pozyskać kolejnych 31 nowych uczestników rynku. Inne miasta, które znalazły się w pierwszej dziesiątce to Pekin, Moskwa, Szanghaj, Frankfurt, Taipei i Singapur.

Jose Luis Martin, Starszy Dyrektor w Dziale powierzchni handlowych CBRE w regionie EMEA:

„Poprawa sytuacji gospodarczej w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej skłania sieci handlowe do zmiany strategii i rozszerzania działalności na dojrzałych rynkach w najpopularniejszych światowych lokalizacjach handlowych, z Paryżem, Tokio, Londynem i Berlinem na czele. Przedstawiciele handlu detalicznego zwrócili uwagę również na wydobywające się z kryzysu inne rynki europejskie oraz miasta w Azji i Ameryce Południowej, gdzie ich sieci ciągle nie są dostatecznie reprezentowane.”

„Globalny rozwój galerii handlowych również przeżywa rozkwit stwarzając sieciom handlowym możliwości wejścia na nowe rynki, szczególnie w Azji, Ameryce Łacińskiej i Europie Wschodniej. Właściciele nie szczędzą środków na reorganizację, przebudowę i odświeżanie istniejących centrów handlowych. Kluczowym elementem tej strategii jest zapewnienie obecności największych globalnych marek.”

Rozwój internetu wpłynął na wzrost znaczenia marki – nie tylko wśród marek luksusowych, ale wśród wszystkich przedstawicieli handlu detalicznego. Konsumenci poszukują zarówno marek aspirujących, tych najdroższych jak i towarów z niższej półki, co generuje popyt na nowe sklepy.

Sieci handlowe z obydwu Ameryk mają, jak dotąd, najbardziej globalny charakter. 80% z nich obecne jest w trzech największych regionach, gdzie dla porównania obecność sieci europejskich wynosi 48%, a tych z regionu Azji i Pacyfiku 25%. Dojrzałość rynku amerykańskiego zachęciła sieci handlowe do przekraczania granic kraju, rozszerzania działalności i globalnego rozwoju na nowych rynkach. Sieci handlowe ze Stanów Zjednoczonych wchodzące na rynki w regionie EMEA stanowiły 40% wszystkich ekspansji transgranicznych amerykańskich sieci handlowych. 35% stanowiły wejścia na rynki azjatyckie i tylko 18% przypadło na inne państwa w regionie obu Ameryk.

David Close, Starszy Dyrektor w międzynarodowym dziale powierzchni handlowych w CBRE, powiedział:

„Dojrzałość i nasycenie amerykańskiego rynku zachęca sieci handlowe do szukania możliwości rozwoju poza granicami kraju. Do tej pory to właśnie przedstawiciele handlu detalicznego ze Stanów Zjednoczonych najaktywniej rozbudowywali swoją zagraniczną działalność – w 45 z 61 analizowanych państw pojawiła się przynajmniej jedna nowa amerykańska sieć handlowa.”

„Londyn pozostaje najważniejszym rynkiem dla amerykańskich sieci handlowych, które pragną rozszerzać działalność poza granicami kraju. Liczba amerykańskich detalistów obecnych na rynku londyńskim wzrosła w 2012 roku o 4,2%, w tej chwili w Londynie działa 2/3 amerykańskich sieci handlowych.”

Sektor marek luksusowych i mody biznesowej miał największy udział wśród nowych marek wchodzących na rynek (24%). 1/3 (32%) wszystkich nowych uczestników na rynku amerykańskim reprezentowała ten właśnie sektor, co bezpośrednio odzwierciedla poprawę amerykańskiej koniunktury. Sektor marek luksusowych i mody biznesowej był bardzo aktywny również na rynkach w regionie EMEA – 24% wszystkich nowych marek na rynku.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: