eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kieszonkowe naszych dzieci

Kieszonkowe naszych dzieci

2005-09-09 00:04

Przeczytaj także: 2/3 Polaków nagradza dzieci za wyniki w nauce


Według połowy respondentów, ich dzieci odkładają cześć pieniędzy na jakiś konkretny cel albo po to, aby mieć pieniądze w zapasie. W tym zakresie nie ma zasadniczych różnic w poszczególnych grupach wiekowych.

Oprócz dysponowania swoimi pieniędzmi, dzieci biorą czynny udział w wydawaniu pieniędzy rodziców. W zdecydowanej większości badanych rodzin, dzieci towarzyszą swoim rodzicom podczas zakupów. Najczęściej, bo w jednej trzeciej wypadków, dzieci chodzą z rodzicami na zakupy kilka razy w tygodniu, a blisko w jednej czwartej – raz w tygodniu. Zaledwie 4% respondentów przyznało, że ich dzieci nigdy nie towarzyszą im w zakupach. Z kolei niemal jedna trzecia respondentów (30%) deklaruje, że ich dzieci kilka razy w tygodniu samodzielnie robią zakupy dla pozostałych członków rodziny.

Spośród badanych kategorii produktów, dzieci najczęściej mają wpływ na wybór marek jogurtów i serków. Następne w kolejności są płatki śniadaniowe i pasta do zębów, ale także sprzęt grający (odtwarzacze, wieże, magnetofony itp.) oraz odzież i obuwie dla dzieci, przy zakupie których pociechy decydują bądź współdecydują o wyborze marki u blisko dwóch trzecich badanych.

Generalnie im starsze dziecko, tym jego udział w wyborze marek/produktów wzrasta. Szczególnie widoczne jest to w zakresie zakupów sprzętu nowoczesnych technologii jak telefony komórkowe, komputery i oprogramowanie czy gry komputerowe. Starsze dzieci (11-18 lat) w znacznej mierze pełnią już rolę głównych doradców w tych zakupach.

poprzednia  

1 2

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: kieszonkowe, dzieci, rodzice

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: