E-sklepy wybierają SEO i SEM
2014-04-20 00:26
Przeczytaj także: Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
Do udziału w badaniu zaproszono właścicieli i administratorów sklepów internetowych. Respondenci udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące trzech bloków tematycznych: promocji e-sklepu, współpracy z sieciami afiliacyjnymi i emisji kodów rabatowych.Tajemnicze sieci afiliacyjne
96% respondentów przyznało, że prowadzi działania promocyjne na rzecz e-sklepu. Ich najpopularniejszą formą okazało się pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a w dalszej kolejności umieszczanie wizytówek w internetowych katalogach i marketing szeptany. Szczególnie zaskakują statystyki pytań o sieci afiliacyjne. Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38% respondentów. Spośród pozostałych 62% ponad 1/3 posiada na ich temat zbyt małą wiedzę, by rozpocząć współpracę. Większość badanych wyraża z kolei pozytywny stosunek do emisji kodów rabatowych, uprawniających klientów do zniżek podczas zakupów. 70% twierdzi, że udostępnianie takich kodów może być skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Informacje o promocjach udostępniane są najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych i w newsletterach.
fot. mat. prasowe
Działania promocyjne małych i średnich sklepów internetowych
Sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany.
fot. mat. prasowe
Znajomość sieci afiliacyjnych
Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38% respondentów. Spośród pozostałych 62% ponad 1/3 posiada na ich temat zbyt małą wiedzę, by rozpocząć współpracę.
Promocyjna (nie)świadomość
Celem ankiety było zbadanie poziomu wiedzy osób zarządzających małymi i średnimi sklepami w zakresie ewoluujących wciąż form promocji w sieci. - W ostatnim czasie zauważyliśmy, że coraz więcej małych i średnich sklepów internetowych korzysta z sieci afiliacyjnych i emituje kody rabatowe. Chcieliśmy sprawdzić jak kształtuje się świadomość sklepów w zakresie tych form – mówi Michał Mazur z GoDealla.pl. - Dodatkowo udało się wysnuć ciekawe wnioski dotyczące powodów, dla których e-sklepy nie chcą angażować się w nowe formy promocji – dodaje.
fot. mat. prasowe
E-sklepy a kody rabatowe
Informacje o promocjach udostępniane są najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych i w newsletterach.
Informacje o badaniu
W przeprowadzonym między 27.02 a 6.04 badaniu udział wzięło 103 administratorów i właścicieli sklepów internetowych o rocznym obrocie nieprzekraczającym 1 mln zł. Ponad połowa badanych sklepów powstała w ciągu ostatnich 4 lat. Partnerami badania są RedCart.pl, SOTESHOP i Selly.
![Omnibus, czyli koniec z fake reviews [© pixabay.com] Omnibus, czyli koniec z fake reviews](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Omnibus/Omnibus-czyli-koniec-z-fake-reviews-246590-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
-
E-commerce: jak sprawić żeby Wielkanoc była świętem zysków?
-
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
-
Wykorzystanie ChatuGPT w e-commerce jest zgodne z prawem?
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
-
Ustawa o prawach konsumenta nakłada nowe obowiązki informacyjne
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)