eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-sklepy wybierają SEO i SEM

E-sklepy wybierają SEO i SEM

2014-04-20 00:26

E-sklepy wybierają SEO i SEM

E-sklepy wybierają SEO i SEM © Creativa - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Serwis GoDealla.pl postanowił zbadać poziom wiedzy osób zarządzających małymi i średnimi sklepami w zakresie ewoluujących wciąż form promocji w sieci. Okazuje się, że e-sklepy w przeważającej mierze stawiają na SEO, SEM, katalogi internetowe oraz marketing szeptany. Nie znają natomiast sieci afiliacyjnych.

Przeczytaj także: Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy

Do udziału w badaniu zaproszono właścicieli i administratorów sklepów internetowych. Respondenci udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące trzech bloków tematycznych: promocji e-sklepu, współpracy z sieciami afiliacyjnymi i emisji kodów rabatowych.

Tajemnicze sieci afiliacyjne

96% respondentów przyznało, że prowadzi działania promocyjne na rzecz e-sklepu. Ich najpopularniejszą formą okazało się pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a w dalszej kolejności umieszczanie wizytówek w internetowych katalogach i marketing szeptany. Szczególnie zaskakują statystyki pytań o sieci afiliacyjne. Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38% respondentów. Spośród pozostałych 62% ponad 1/3 posiada na ich temat zbyt małą wiedzę, by rozpocząć współpracę. Większość badanych wyraża z kolei pozytywny stosunek do emisji kodów rabatowych, uprawniających klientów do zniżek podczas zakupów. 70% twierdzi, że udostępnianie takich kodów może być skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Informacje o promocjach udostępniane są najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych i w newsletterach.

fot. mat. prasowe

Działania promocyjne małych i średnich sklepów internetowych

Sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany.

fot. mat. prasowe

Znajomość sieci afiliacyjnych

Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38% respondentów. Spośród pozostałych 62% ponad 1/3 posiada na ich temat zbyt małą wiedzę, by rozpocząć współpracę.


Promocyjna (nie)świadomość

Celem ankiety było zbadanie poziomu wiedzy osób zarządzających małymi i średnimi sklepami w zakresie ewoluujących wciąż form promocji w sieci. - W ostatnim czasie zauważyliśmy, że coraz więcej małych i średnich sklepów internetowych korzysta z sieci afiliacyjnych i emituje kody rabatowe. Chcieliśmy sprawdzić jak kształtuje się świadomość sklepów w zakresie tych form – mówi Michał Mazur z GoDealla.pl. - Dodatkowo udało się wysnuć ciekawe wnioski dotyczące powodów, dla których e-sklepy nie chcą angażować się w nowe formy promocji – dodaje.

fot. mat. prasowe

E-sklepy a kody rabatowe

Informacje o promocjach udostępniane są najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych i w newsletterach.


Informacje o badaniu
W przeprowadzonym między 27.02 a 6.04 badaniu udział wzięło 103 administratorów i właścicieli sklepów internetowych o rocznym obrocie nieprzekraczającym 1 mln zł. Ponad połowa badanych sklepów powstała w ciągu ostatnich 4 lat. Partnerami badania są RedCart.pl, SOTESHOP i Selly.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • sky-shop.pl / 2014-05-17 21:58:26

    Nie trudno zauważyć, na jakie formy promocji stawiają właściciele sklepów internetowych. Często ograniczają oni swoje budżety, zapominając, jak istotna w zdobyciu rynku może być reklama - w różnych postaciach. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: