eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Budowanie osobistej marki

Budowanie osobistej marki

2013-11-19 10:31

Przeczytaj także: Media społecznościowe w służbie budowania marki osobistej


39 pomysłów na to, jak wzmocnić swoją osobistą markę i rozpoznawalność:
  • Bądź sobą – tylko wtedy staniesz się wiarygodny. Jak napisał Szekspir w Hamlecie: „Bądź wierny sobie”.
  • Poznaj swoje mocne strony i wykorzystuj je w tworzeniu marki.
  • Oferuj wartość – zawsze!
  • Bądź dostępny, żeby łatwo cię było znaleźć.
  • Bądź innowacyjny – to sprawi, że zawsze będziesz na bieżąco z rynkiem i trendami, a może nawet je wyprzedzisz.
  • Bądź odpowiedzialny – to wzmocni twoją markę.
  • Zachowuj się tak, jakbyś był jednoosobową firmą – czyli dobrym project managerem, a nie pracownikiem.
  • Ucz się nieustannie – to sprawi, że będziesz na przedzie.
  • Komunikuj się z innymi umiejętnie – to pozwoli ci rozumieć i być rozumianym.
  • Postaw sobie co najmniej jeden cel rozwojowy w roku i zrealizuj go.
  • Bądź skuteczny w pracy i w życiu – osiągaj rezultaty.
  • Znajdź czas na pasje, one cię rozwijają.
  • Dziel się wiedzą – pisz artykuły związane z zagadnieniami, w których się specjalizujesz.
  • Dyskutuj na LinkedIn na temat, w którym masz coś do powiedzenia.
  • Prowadź blog związany z twoją zawodową specjalizacją lub zainteresowaniami.
  • Jeśli prowadzisz blog, załącz go w stopce w e-mailu.
  • Żyj zgodnie z zasadami, o których mówisz.
  • Wykorzystuj w pracy swoje talenty.
  • Bądź słowny i dotrzymuj obietnic.
  • Proś o informację zwrotną (feedback) od swoich przełożonych, mentorów i ludzi, których cenisz.
  • Systematycznie proś o feedback po ukończeniu zadania lub projektu i dawaj go swoim pracownikom, partnerom, przełożonym.
  • Zostań coachem lub mentorem osób, które chcą się od ciebie uczyć.
  • Dyskutuj wewnątrz organizacji, korzystając z e-maila, grup dyskusyjnych lub wewnętrznych komunikatorów.
  • Uczestnicz w projektach prowadzonych przez osoby, od których jesteś w stanie się czegoś nauczyć. Przy okazji możesz zostać zauważony i doceniony.
  • Organizuj prezentacje wewnątrz firmy i poza nią.
  • Prowadź wykłady na konferencjach i spotkaniach networkingowych.
  • Dziel się podsumowaniami z wykładów, konferencji i szkoleń, na których byłeś.
  • Zrób prezentacje dla studentów na temat rozwoju i budowania kariery.
  • Umieść na swojej wizytówce link do bloga lub miejsca twojej aktywności w sieci.
  • Umieść na YouTube filmik z własnymi wypowiedziami lub wykładem.
  • Poprowadź na LinkedIn lub GoldenLine grupę dyskusyjną na temat twoich zawodowych zainteresowań.
  • Dawaj i kolekcjonuj rekomendacje oraz polecenia na portalach branżowych.
  • Stwórz swoją wizytówkę w internecie.
  • Pisz artykuły na wewnętrzną stronę firmową lub dla klientów twojej firmy.
  • Dodawaj komentarze do postów na temat, w którym się specjalizujesz.
  • Napisz książkę lub e-book.
  • Przeprowadź wywiad z ekspertem z twojej branży i umieść go na swoim blogu.
  • Odpowiadaj na pytania, które padają na forach na LinkedIn i GoldenLine.
  • Jeśli znajdziesz coś (informacje, artykuł, kontakt), co może mieć znaczenie dla kogoś w twojej sieci, przekaż mu to. Dasz mu tym samym wartość i zostaniesz zapamiętany.
Fragment książki Beaty Kapcewicz Netwoking w karierze. Jak odnieść sukces dzięki sieci kontaktów?, rodz. 2 Znaczące aspekty i wymiary networkingu (Samo Sedno, Warszawa 2013).

Więcej o książce:

fot. mat. prasowe

"Networking w karierze" Beaty Kapcewicz

Dzięki książce dowiesz się, jak zbudować swoją sieć kontaktów i jak ją rozbudować, by zaczęła przynosić korzyści twojej karierze. Praktyczne ćwiczenia pozwolą ci rozwinąć kompetencje networkingowe, a historie opisujące doświadczenie innych managerów staną się inspiracją dla własnych działań.


Beata Kapcewicz – Executive Career Coach, specjalista do spraw kariery i personalbrandingu. Ekspert programu TVP1 „Kandydat”, portalu Pracuj.pl, Profeo.pl i Rzeczpospolitej. Prezes firmy Architekci Kariery, pierwszej w Polsce firmy doradczej w obszarze kariery dla osób indywidualnych.

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: