eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Urządzenia mobilne a dzieci i rodzice

Urządzenia mobilne a dzieci i rodzice

2013-11-13 09:25

Przeczytaj także: BYOD a wyciek danych firmowych


Tradycyjne Matki Polki

Są to mamy, które na pierwszym miejscu stawiają potrzeby dziecka. Gotowe są zrezygnować z pracy zawodowej, by zajmować się domem i wychowywaniem pociech. Jest to grupa mocno zdystansowana w stosunku do nowych technologii. Deklarują, że mogłyby żyć w świecie bez internetu, który postrzegają wręcz jako zagrożenie dla głębokich więzi międzyludzkich. Nie sądzą również, by technologie były niezbędne ich pociechom do prawidłowego rozwoju. Uważają raczej, że ograniczają one ich dzieciom beztroskie dzieciństwo. Kiedy przyjrzymy się demografii tej grupy, widzimy, że najczęściej są to niepracujące, słabiej wykształcone kobiety. Ich stosunek do nowych technologii przekłada się na to, w jaki sposób z nich same korzystają. Tradycyjne Matki Polki rzadziej niż mamy z pozostałych segmentów korzystają z urządzeń mobilnych – zarówno smartfonów, jak i tabletów. Są też najmniej doświadczonymi internautkami – nie tylko mają najkrótszy staż internetowy, ale również korzystają z sieci najrzadziej, a jeśli już to robią, to spędzają online najmniej czasu.

Pragmatyczne Kobiety Sukcesu

Dla tych matek niezwykle istotna jest samorealizacja na gruncie zawodowym. Deklarują, że nie wyobrażają sobie rezygnacji z pracy zawodowej, dlatego też ważne jest dla nich efektywne rozdzielenie czasu pomiędzy dziecko i swoje własne potrzeby. W stosunku do nowych technologii mają bardzo wyważone podejście, ale z drugiej strony nie przeceniają ich znaczenia. Uważają również, że nowe technologie nie są niezbędne ich dzieciom, aby rozwijały się na równi z rówieśnikami. Pod względem społeczno-demograficznym segment ten znacząco różni się od dwóch pozostałych. Są to częściej dobrze wykształcone, aktywne zawodowo mamy. Ich wyważony stosunek do nowych technologii wynika najprawdopodobniej z tego, że są ich użytkowniczkami najdłużej – najwyższy jest wśród nich odsetek internautek z ponad 10-letnim stażem. Ponadto konieczność pogodzenia dwóch angażujących i czasochłonnych ról, czyli roli mamy i pracownika, sprawia, że aktywności podejmowane przez nie w internecie mają wyraźny rys użyteczności, Grupa ta częściej niż pozostałe wykonuje online czynności, które pozwalają zaoszczędzić trochę czasu: zakupy online, zarządzanie finansami, bankowość internetowa czy edukacja.

Aspirujące Gospodynie Domowe

Jest to segment, który wydać się może nieco zaskakujący. Pod względem demograficznym jest niemal identyczny z Tradycyjnymi Matkami Polkami. Na tym jednak kończą się wszelkie podobieństwa. Są to bowiem mamy, dla których technologie odgrywają niezwykle ważną rolę. Jak same twierdzą, nie wyobrażają sobie życia w świecie bez internetu i czują się komfortowo będąc do niego non stop podłączone. Co więcej, uważają, że nowe technologie są niezbędne również ich dzieciom, aby rozwijały się na równi z rówieśnikami. Internet i nowe technologie to w ich opinii okno na świat dla współczesnych dzieci i nie należy im ograniczać dostępu do nich. Mamy te częściej niż mamy z pozostałych segmentów korzystają z urządzeń mobilnych (zarówno smartfonów, jak i tabletów) oraz aplikacji na nie. Mogą się pochwalić również wysoką częstotliwością korzystania z internetu, spędzają w nim również najwięcej czasu – aż 36 proc. deklaruje, że jest podpięta do sieci non stop.

Czy możliwy jest jeden skuteczny komunikat?

Przeprowadzone przez Research.NK badanie pokazuje, że nie ma jednego skutecznego komunikatu odwołującego się do zagadnienia dzieci i technologii, który przekonałby wszystkich.

Pragnąc dotrzeć do grupy Pragmatycznych Kobiet Sukcesu, warto w komunikacie podkreślać fakt, iż nasz produkt/usługa/aplikacja pozwoli im na chwilę wytchnienia czy też umożliwi skoncentrowanie się na swoich sprawach, podczas gdy dziecko zajmie się czymś, co sprawia mu satysfakcję.

W przypadku Aspirujących Gospodyń Domowych przekonujący komunikat powinien pokazać, że nasza aplikacja czy produkt pozwoli dziecku rozwijać się i korzystać w pełni z możliwości, jakie niosą ze sobą nowe technologie.

Jeśli zaś chodzi o Tradycyjne Matki Polki, potrzeba nieco ostrożniejszego podejścia. Jak wiemy, grupa ta może alergicznie zareagować na każdy komunikat, który sugerowałby powierzenie wychowania nowym technologiom. W stosunku do tej grupy należałoby raczej stopniowo docierać z informacją, że produkt czy aplikacja są bezpieczne, że może pozytywnie wpłynąć na rozwój dziecka i stanowi pewien dodatkowy sposób na wspólne spędzenie czasu.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
Przeczytaj także: Sektor TMT - prognozy 2016 Sektor TMT - prognozy 2016

poprzednia  

1 2

oprac. : Ewa Kubica, Hanna Strzałkowska / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: