eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › zatrudnianie pracowników
  • Wysyłka PIT-4R

    Wysyłka PIT-4R

    12:17 19.01.2017 PORADA

    Dzień dobry, mam pytanie: czy muszę wysyłać elektronicznie PIT-4R i PIT-8AR, jeśli pracowników każdego miesiąca nie było więcej niż 5, a dwie osoby nie będące pracownikami pracowały na umowę zlecenie? Proszę o odpowiedź, bo jest to dla mnie niejasne. WIĘCEJ

    Tematy: PIT-8AR, PIT-4R, zatrudnianie pracowników, umowa zlecenia
  • Zakładanie działalności gospodarczej na L4

    Zakładanie działalności gospodarczej na L4

    11:00 18.01.2017 PORADA

    Witam, przebywam w chwili obecnej na L4 i jestem zatrudniony na umowie na czas nieokreślony pytanie jest takie, czy jak założę działalność i zatrudnię w niej dwie osoby, w celu jej prowadzenia, czy ZUS odbierze mi prawo do zasiłku chorobowego? WIĘCEJ

    Tematy: L4, zwolnienie lekarskie, umowa na czas nieokreślony, zakładanie działalności gospodarczej
  • Jakie KUP przy dwóch wypłatach  w miesiącu?

    Jakie KUP przy dwóch wypłatach w miesiącu?

    19:08 17.01.2017 PORADA

    Witam, mam problem. Zatrudniałam pracownika od stycznia do 04.04,2016 na 1/2 etatu w wynagrodzenie płatne było do 5 dnia następnego miesiąca. W lutym za styczeń, w marcu za luty, w kwietniu za marzec - odliczałam KUP i kwotę wolną. Wynagrodzenie za kwiecień wypłaciłam również w ... WIĘCEJ

    Tematy: KUP, koszty uzyskania przychodu, kwota wolna od podatku, odliczenia podatkowe
  • Umowa zlecenie a zawieszona działalność i chęć zatrudnienia kogoś do wykonywania zlecenia

    Umowa zlecenie a zawieszona działalność i chęć zatrudnienia kogoś do wykonywania zlecenia

    12:02 13.01.2017 PORADA

    Witam serdecznie, jestem w ciąży w 4. miesiącu. W zeszłym roku zawiesiłam działalność gospodarczą, ponieważ nie wystawiałam żadnych faktur, a instytucja, z ktôrą współpracuje dała mi umowę zlecenie, od której odprowadzam chorobowe. Jedna umowa opiewa na 1600 zł brutto, druga na ... WIĘCEJ

    Tematy: umowa zlecenia, zawieszenie działalności gospodarczej, zatrudnianie pracowników, 1/4 etatu
  • Ryczałt a kasa fiskalna 2017

    Ryczałt a kasa fiskalna 2017

    14:49 12.01.2017 PORADA

    Witam, chciałabym założyć działalność gospodarczą w tym roku (sprzedaż sezonowa odzieży na straganie). Do niedawna wiem, że wystarczała książka z ewidencją przychodów, gdzie sprzedawcy wpisywali dzienny utarg. W tym roku wprowadzono kasę fiskalną. Czy nadal jednocześnie muszę ... WIĘCEJ

    Tematy: zakładanie działalności gospodarczej, ewidencja księgowa, PKPiR, zapisy w PKPiR
  • Polska działalność gospodarcza w Holandii

    Polska działalność gospodarcza w Holandii

    19:07 07.01.2017 PORADA

    Dzień dobry, mam polską firmę budowlaną i zatrudniam dwóch pracowników i mam kilka zleceń w Holandii dla firm i osób prywatnch. Muszę wystawić im faktury. Jakie dokumenty muszę mieć ze sobą? Czy muszę rejestrować swoją firmę w Holandii, bo tak mi powiedziała polska księgowa w ... WIĘCEJ

    Tematy: polskie firmy za granicą, rejestracja działalności gospodarczej, firma budowlana, zatrudnianie pracowników
  • Czy mogę odliczyć od podatku stratę z zamkniętej działalności gospodarczej osoby, którą zatrudnię?

    Czy mogę odliczyć od podatku stratę z zamkniętej działalności gospodarczej osoby, którą zatrudnię?

    12:58 05.01.2017 PORADA

    Witam, chciałabym dowiedzieć się pewnej rzeczy. Od dwóch lat prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Mama 3 lata temu zamknęła działalność gospodarczą ze stratą i od tego czasu jest zarejestrowana w urzędzie pracy. Chciałabym zatrudnić mamę na umowę o pracę, bądź ... WIĘCEJ

    Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, zatrudnianie pracowników, zatrudnianie rodziny, umowa o pracę
  • Lista płac

    Lista płac

    10:52 30.12.2016 PORADA

    Zatrudniamy dwóch pracowników, dlatego mam dwie indywidualne listy płac. Moje pytanie: czy ksieguję zsumowana wartość czy oddzielnie dwie listy? WIĘCEJ

    Tematy: lista płac, indywidualna lista płac, ewidencja księgowa, zatrudnianie pracowników
  • Jednoosobowa działalność a zatrudnienie pracownika

    Jednoosobowa działalność a zatrudnienie pracownika

    21:56 29.12.2016 PORADA

    Witam, prowadze działalność jednoosobową (sprzątanie biur), jestem na ryczałcie 8,5%, nie jestem czynnym płatnikiem VAT. Od stycznia przechodzę na duży ZUS (kończy się okres dwu letniej ulgi). Moje wpływy miesięczne będą co miesiąc równe 2350 zł. Problem mój polega na tym, że ... WIĘCEJ

    Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, ryczałt ewidencjonowany, zatrudnianie pracowników, forma umowy o pracę
  • Spółka cywilna, a rozszerzenie działalności i zatrudnienie pracownika na umowę zlecenie

    Spółka cywilna, a rozszerzenie działalności i zatrudnienie pracownika na umowę zlecenie

    18:30 15.12.2016 PORADA

    Dzień dobry, moi rodzice prowadzą spółkę cywilną o charakterze handlowym oraz są VAT-owcami, ja mam wykształcenie kosmetyczne i chciałabym wykownywać mobilne usługi kosmetyczne, ale dopóki nie zdobędę stałej bazy kilentek, nie chcę otwierać własnej działalności. I tu pojawia ... WIĘCEJ

    Tematy: spółka cywilna, rozszerzenie działalności gospodarczej, usługi kosmetyczne, podatnik VAT
  • Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2010

    Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2010

    13:53 04.02.2010

    ... wskaźniki aktywnej rekrutacji deklarowali pracodawcy z Wielkiej Brytanii (59%), Francji (55%) i Niemiec (51%). Jednak wiele mniejszych krajów aktywniej poszukuje nowych pracowników: w Szwajcarii 64%, Austrii 58% i Luksemburgu 58%. Najbardziej pesymistyczne prognozy pochodzą z Malty (31%) i Hiszpanii (zaledwie 30%). Europa Wschodnia i Eurazja ... WIĘCEJ

    Tematy: rynek pracy specjalistów, specjaliści, menedżerowie, zatrudnianie pracowników
  • Sektor ubezpieczeń zwiększy zatrudnienie

    Sektor ubezpieczeń zwiększy zatrudnienie

    12:40 24.11.2009

    ... awansu wewnętrznego 6% pracowników. Rekrutacja wewnętrzna dotyczy najczęściej stanowisk specjalistycznych oraz kierowniczych, w przypadku których ważnym czynnikiem jest znajomość firmy oraz rozumienie biznesu. Promowanie pracowników wewnątrz firmy pełni również funkcję retencyjną. Najpopularniejsze metody rekrutacji pracowników na różne stanowiska ... WIĘCEJ

    Tematy: zatrudnienie, rynek pracy, rekrutacja, zatrudnianie pracowników
  • Zatrudnienie absolwenta - przyczyny

    Zatrudnienie absolwenta - przyczyny

    00:54 18.11.2009

    ... dane szacuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Ofert pracy dla nich jest o wiele mniej niż jeszcze przed rokiem. Pracodawcy, którzy szukają pracowników z nawet krótkim stażem przeważnie rozpatrują tych kandydatów, którzy mogą się pochwalić pewną praktyką zawodową. To wszystko powoduje, iż absolwentom, również ... WIĘCEJ

    Tematy: absolwenci, inżynierowie, oczekiwane zarobki, zarobki absolwentów
  • Tendencje na rynku pracy specjalistów IV kw. 2009

    Tendencje na rynku pracy specjalistów IV kw. 2009

    10:30 22.09.2009

    ... wyższy niż stawiane prognozy w kwietniu na poziomie 43%. Odsetek firm obecnie zwalniających pracowników wynosi 28%, ale już tylko 26% ankietowanych firm deklaruje zwolnienia w ... pracy dla specjalistów i menedżerów jest Egipt - aż 61% pracodawców deklarowało aktywne zatrudnianie ekspertów. Także mimo widocznego już końca "boomu" na rynku pracy w ... WIĘCEJ

    Tematy: rynek pracy specjalistów, specjaliści, menedżerowie, zatrudnianie pracowników
  • Leasing pracowniczy opłacalny?

    Leasing pracowniczy opłacalny?

    06:56 10.08.2009

    ... , firmy pośrednictwa pracy (poszukujące tymczasowych pracowników), sprzedaż detaliczna, czy też działy logistyczne zgłaszające popyt na pracowników magazynowych. Głównym zadaniem leasingu pracowniczego jest zoptymalizowanie zatrudnienia oraz kosztów w danym przedsiębiorstwie. Jeśli pracodawca nie potrzebuje tak wielu pracowników i nie stać go na ... WIĘCEJ

    Tematy: leasing pracowniczy, praca tymczasowa, pracownicy tymczasowi, formy zatrudnienia
  • Kwalifikacje pracowników branży deweloperskiej

    Kwalifikacje pracowników branży deweloperskiej

    14:04 17.07.2009

    Tego typu rozważania najczęściej spotykają pracodawców, kiedy to tworząc nowy etat zastanawiają się kogo zatrudnić. Często stworzenie samego opisu stanowiska (job description) przysparza wiele trudności, i nic w tym dziwnego, bo jak łatwo się domyślić zebranie ogółu pożądanych cech i umiejętności idealnego kandydata nie jest rzeczą łatwą. Tego ... WIĘCEJ

    Tematy: zatrudnianie pracowników, doświadczenie zawodowe, warunki zatrudnienia, kwalifikacje pracownika
  • Refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy

    Refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy

    11:31 01.07.2009

    Pracodawca, który z myślą o zatrudnieniu osób bezrobotnych zamierza stworzyć nowe stanowiska pracy lub doposażyć już istniejące, może starać się o refundację nakładów poniesionych na wyposażenie tych stanowisk. Przyjrzyjmy się, jakie warunki należy spełnić, aby zmniejszyć firmowe wydatki? Zasady, na jakich szef może ubiegać się o refundację ... WIĘCEJ

    Tematy: zatrudnienie bezrobotnego, refundacja kosztów, zatrudnianie pracowników, zatrudnianie bezrobotnych
  • Zwolnienia grupowe a ponowne zatrudnienie

    Zwolnienia grupowe a ponowne zatrudnienie

    08:52 30.06.2009

    ... 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, zwanej zwyczajowo ustawą o zwolnieniach grupowych, pracodawca, który po przeprowadzeniu zwolnień grupowych podejmuje decyzję o ponownym zatrudnieniu pracowników w tej samej grupie zawodowej, powinien przede wszystkim zatrudnić osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: zwolnienia grupowe, redukcja zatrudnienia, zwolnienia pracowników, zatrudnienie
  • Tendencje na rynku pracy specjalistów 2009

    Tendencje na rynku pracy specjalistów 2009

    13:02 23.05.2009

    Aż 52% przedsiębiorstw w Polsce aktywnie szuka pracowników na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie średniego i wyższego szczebla, natomiast zwalnia 30% pracodawców - wynika z międzynarodowego badania "Global Snapshot" przeprowadzonego po raz trzeci ... WIĘCEJ

    Tematy: rynek pracy specjalistów, specjaliści, menedżerowie, zatrudnianie pracowników
  • Spadły koszty zatrudnienia pracowników 50+

    Spadły koszty zatrudnienia pracowników 50+

    14:07 11.02.2009

    ... za pracowników, którzy ukończyli 60 lat (mężczyźni) i 55 lat (kobiety) – składek na te fundusze nie będzie się odprowadzać w ogóle. Zwolnienia od opłacania składek dla pracowników w wieku przekraczającym 55 lat kobiety i 60 lat mężczyźni obowiązuje od 1 lutego i jest nieograniczone w czasie. Natomiast w przypadku pracowników 50-letnich ... WIĘCEJ

    Tematy: koszty zatrudnienia, zatrudnianie pracowników, seniorzy, koszty pracy

poprzednia  

1 ... 8 9 10 ... 20 ... 25

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: