eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża deweloperska a reklama w Internecie

Branża deweloperska a reklama w Internecie

2013-10-01 10:07

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce 2012


70% ankietowanych przedsiębiorstw deweloperskich otrzymało ofertę współpracy od agencji SEO/SEM

Czy respondenci kiedykolwiek otrzymali od agencji SEO/SEM ofertę na usługi marketingowe w Internecie, tj. na prowadzenie kampanii linków sponsorowanych, pozycjonowanie organiczne, optymalizację strony, zarządzanie profilem na Facebooku albo kompleksowe działania? Twierdząco odpowiedziało 70% ankietowanych warszawskich firm deweloperskich, czyli aż do 30% z nich agencje SEO/SEM w ogóle nigdy nie dotarły, co zostało pokazane na wykresie nr 3.

fot. mat. prasowe

Czy otrzymaliście kiedykolwiek ofertę na usługi marketingowe w Internecie?

70% ankietowanych warszawskich firm deweloperskich przyznaje, że otrzymało ofertę reklamy w Internecie.


20% ankietowanych firm deweloperskich jest zainteresowanych usługami agencji SEO/SEM

Sprawdźmy jeszcze, czy firmy deweloperskie są zainteresowane nawiązaniem potencjalnej współpracy z agencjami SEO/SEM. I dowiedzmy się, jaki budżet byliby w stanie przeznaczyć na usługi marketingowe w Internecie. Otóż, zaledwie co piąty ankietowany deweloper nie ma nic przeciwko kooperacji z agencją SEO/SEM (wykres nr 4). A budżet, który może (i chce) przeznaczyć na pozycjonowanie? Do 300 zł miesięcznie – taką kwotę wskazało 40% ankietowanych, do 500 zł miesięcznie – 20% respondentów, do 1000 zł miesięcznie – 10% badanych, natomiast 30% deweloperów uzależnia cenę od oferty agencji.

fot. mat. prasowe

Zainteresowanie nawiązaniem współpracy z agencjami SEO/SEM

Zaledwie co piąty ankietowany deweloper nie ma nic przeciwko kooperacji z agencją SEO/SEM.


Podsumujmy…

Zbierzmy zatem wszystkie informacje i zróbmy podsumowanie:
  • znaczna większość deweloperów reklamuje się w Internecie – ale przecież ta liczba mogłaby być zdecydowanie wyższa,
  • 80% ankietowanych deweloperów reklamujących się w Internecie robi to samodzielnie bez pomocy agencji SEO/SEM – to z kolei bardzo dużo,
  • zaledwie 14% wszystkich badanych warszawskich firm deweloperskich jest obsługiwanych przez agencje SEO/SEM,
  • 70% ankietowanych firm rynku pierwotnego otrzymało co najmniej jedną ofertę współpracy od agencji SEM/SEO,
  • tylko 20% ankietowanych przedsiębiorstw deweloperskich chciałoby nawiązać współpracę z agencjami SEO/SEM,
  • „70% firm otrzymało ofertę współpracy, a tylko 20% byłoby nią zainteresowanych – tak więc agencjom SEO/SEM nie jest łatwo, okazuje się, że branża deweloperska jest trudno dostępna dla branży SEO/SEM” – spuentowała Edyta Mazurkiewicz z agencji Broker Media.

Jakie wnioski? Więcej deweloperów powinno zainteresować się reklamą w Internecie – dla własnego dobra, z kolei agencje SEO/SEM powinny poszukać efektywnego sposobu na zainteresowanie swoimi usługami firm z branży deweloperskiej.

fot. mat. prasowe

Okres działalności deweloperów

60% badanych funkcjonuje na rynku ponad 10 lat.


fot. mat. prasowe

Forma działalności

50 procent badanych to spółki z o.o.


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • migel233 / 2013-10-07 12:05:12

    Brawo dla tych deweloperów, którzy w pełni wykorzystują najnowsze trendy w internecie. Komunikują się z potencjalnymi odbiorcami za pomocą facebooka, a także innych, mniej popularnych, ale rosnących mediów jak twitter, instagram czy pinterest. Przykład? Proszę bardzo: http://www.pinterest.com/pin/480829697687288585/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: