eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wakacje 2013: interwencje assistance

Wakacje 2013: interwencje assistance

2013-09-06 11:15

Wakacje 2013: interwencje assistance

Wakacje 2013: interwencje assistance © Africa Studio - Fotolia.com

Tegoroczne lato upłynęło w cieniu wydarzeń politycznych, nie pozostających bez wpływu na wybór kierunków przez podróżujących Polaków. Statystyki Europ Assistance Polska pokazują, że klienci rzadziej wybierali wyjazdy do krajów arabskich, chętniej natomiast odwiedzali europejskie kurorty.

Przeczytaj także: Co 3 Polak bez ubezpieczenia na podróż

Konflikt w Egipcie miał znaczący wpływ na wybór kierunków wakacyjnego odpoczynku wśród Polaków. Popularność tej destynacji zdecydowanie spadła w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Raport Europ Assistance Polska za okres od 1 czerwca do 31 sierpnia 2013 roku pokazuje, że klienci woleli odpoczywać w Polsce (35%), a także w Niemczech (10%) i Chorwacji (10%). Również Włochy (5%), Grecja (4%), Hiszpania (4%) i Stany Zjednoczone Ameryki (4%) były chętnie odwiedzane przez klientów posiadających assistance turystyczny.

Podróżujący klienci wymagali pomocy najczęściej w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku. Pomocna wówczas okazywała się organizacja i zwrot kosztów leczenia, co stanowiło aż 64% wszystkich interwencji w ramach assistance podróżnego, natomiast 2% klientów potrzebowało jedynie telefonicznej konsultacji z lekarzem. Wśród zgłaszanych problemów podczas podróży, dość często zdarzały się opóźnienia w dostarczeniu bagażu lub jego zagubienie, co stanowiło 5% spraw. Podobnie często (5%) klienci oczekiwali pomocy z tytuły opóźnienia lub odwołania lotu.

- Tegoroczne wakacje były pełne wyzwań dla Centrum Alarmowego. Zgodnie z oficjalnymi komunikatami, wstąpienie Chorwacji do Unii Europejskiej nie miało zaburzyć systemu rozliczania kosztów leczenia Polaków na terenie tego państwa. Dotychczas na mocy umowy międzynarodowej obywatele polscy byli leczeni w publicznych placówkach służby zdrowia na terenie Chorwacji bezpłatnie (po okazaniu dowodu osobistego lub paszportu), a koszty ich leczenia pokrywało państwo polskie. Rozwiązanie to było bardzo wygodne ze względu na stosunkowo gęstą sieć przychodni usytuowanych również w miejscowościach turystycznych. Od 1 lipca 2013 roku publiczne placówki służby zdrowia odmawiały jednak przyjmowania Polaków na dotychczasowych warunkach i zapewniały bezpłatne świadczenia jedynie na podstawie karty EKUZ (tj. na podstawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w krajach EU i EFTA). Sytuacja ta wymagała od nas większej staranności w obsłudze zgłoszeń z terenu Chorwacji i kierowania klientów do prywatnych placówek medycznych, gdzie uznawane są komercyjne ubezpieczenia podróżne, by wyeliminować konieczność ponoszenia kosztów leczenia przez klientów. Wśród najczęściej zgłaszanych problemów odnotowaliśmy głównie drobne urazy, alergie, przeziębienia wynikające z różnicy temperatur, ale także zdecydowany wzrost wypadków wynikających z brawury, takich jak utonięcia, urazy po skoku do wody itp. – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.

fot. Africa Studio - Fotolia.com

Wakacje 2013: interwencje assistance

Wśród najczęściej zgłaszanych usterek samochodowych znalazły się awarie silnika (54%), usterki powypadkowe – 17%, a także przebite opony – 4% oraz awarie akumulatora – 3%.


Polacy entuzjastycznie podchodzą również do podróży własnym samochodem. Turyści posiadający assistance samochodowy najczęściej odwiedzali Niemcy, Chorwację, Włochy, Ukrainę, Francję i Austrię. Najwięcej interwencji dotyczyło jednak jak co roku Polski – 94%.

Wśród najczęściej zgłaszanych usterek samochodowych znalazły się awarie silnika (54%), usterki powypadkowe – 17%, a także przebite opony – 4% oraz awarie akumulatora – 3%. W takich sytuacjach Europ Assistance Polska organizowała i pokrywała koszty holowania – 62% lub naprawy na miejscu zdarzenia – 16%. W ramach assistance samochodowego, klienci korzystali chętnie z wynajmu pojazdu zastępczego – 16%, a także z organizacji i pokrycia kosztów kontynuacji podróży – 3%. Pomocna okazywała się również infolinia o szerokiej tematyce, wspierająca klientów w takich sytuacjach jak: remonty dróg, trasy objazdów, koszty paliwa i opłat autostradowych w danym kraju.

Podczas tegorocznych wakacji Europ Assistance Polska udzielała pomocy klientom w ponad 100 krajach na całym świecie, zapewniając całodobowy dostęp do niezbędnych świadczeń 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: